اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد

اجرای نظام آموزشی 6،3،3 در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان از اجرای نظام آموزشی جدید 6،3،3 در مدارس این شهرستان از ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد.

اجرای نظام آموزشی 6،3،3 در مدارس آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حبیب‌الله رمضانی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان که با حضور فرماندار ویژه، شهردار و جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار داشت: در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی کشور که در آینده به‌وقوع خواهد پیوست، نظام جدید آموزشی 6،3،3 را از مهرماه سال آینده و با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف به اجرا درخواهیم آورد.
وی در خصوص این کمیته‌ها تصریح کرد: کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف اداره آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، تجهیزات و آموزش نیروهای انسانی بر مبنای تحول بنیادین نظام آموزشی کشور تشکیل خواهند شد.
رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان که بعد از یک دوره چند ماهه سرپرستی این اداره در این جلسه طی حکمی به مدت چهار سال به سمت ریاست این اداره منصوب شد افزود: با استقرار این نظام آموزشی جدید با عنوان نظام آموزشی 6،3،3 دوره ابتدایی تحصیلی شش ساله خواهد بود و دوره متوسطه با تقسیم شدن به دو دوره سه ساله اول و دوم در مجموع 12 سال تحصیلی نظام آموزشی کشور را تشکیل خواهند داد.
رمضانی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح خاطرنشان کرد: یکی از وجوه تمایز و در واقع مزایایی که این نظام جدید نسبت به نظام سابق خواهد داشت اضافه شدن سال ششم به دوره ابتدایی است که منجر به دستیابی ما به اهداف کلی در مقطع ابتدایی خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس اهداف کلی و رفتاری دانش‌آموزان می‌توان مقدمات ورود آنان به مقاطع بالاتر و در سنین بالاتر را از بعد روان‌شناسی و مطابق با علوم تربیتی فراهم کرده و به اهداف کلی خود در این زمینه دست یابیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان به بحث هوشمندسازی مدارس در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ را مدت‌هاست که در دستور کار داریم و تاکنون موفق به اجرای آن در چهار مدرسه شده‌ایم که از ابتدای سال‌تحصیلی آینده با پیاده کردن نظام آموزشی جدید در مدارس و هم‌سو با به‌روز کردن اطلاعات و فن‌آوری‌ها و دانش و معلومات دانش‌آموزان، امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن در سایر مدارس شهرستان آبادان نیز باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول