اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حماسه کربلا غنی‌ترین ذخیره معنوی جهان تشیع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حماسه جاوید کربلا برای شاعران عاشورایی دلسوخته و جهان تشیع غنی‌ترین ذخایر فکری و معنوی است.

حماسه کربلا غنی‌ترین ذخیره معنوی جهان تشیع است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در اختتامیه چهارمین شعر عاشورایی اردبیل اظهار داشت: تردیدی نیست ادبیات هر سرزمین با در نظر گرفتن بافت و ساختار اجتماعی آن و با هنر و اندیشه آن سرزمین خود را معرفی می‌کند که استان ما نیز با شور و هنر حسینی زبانزد جهانیان است.
وی شعر را زیباترین سخن بیان احساسات ناب و عرفانی اعلام کرد و افزود: شعر اصیل‌ترین و بارزترین زبانی است که آلام و درد جامعه را بیان ساخته و در سطح ادبیات شفاهی و کتبی داشته‌های یک جامعه را بیان می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه گذشتگان ما نیز به صورت اشعار و نظم تواریخ را نگاشته‌اند اقبال عجیبی به شعر داشته‌اند و مردم عادی کوچه و بازار نیز شعر را چاشنی کلام خود می‌ساختند.
ستوده با اشاره به اینکه شاعران حقیقت‌جوی همواره مورد آزار و اذیت حاکمان به ویژه امویان قرار داشتند خاطرنشان کرد: حماسه کربلا در اوج سوگ‌مندی و سوگواری خود، ارزشمندترین صحنه‌ای است که بشر آن را تا کنون درک کرده و به نظم کشیده است.
وی عاشورا را روزی شکوهمند و راهی ماندگار در اعتلای عقاید عرفانی اعلام کرد و بیان داشت: بسیاری از شعرا ماندگاری خویش را مدیون این ذخیره بزرگ یعنی کربلا و عاشورا هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس چهارمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال چهارمین کنگره شعر عاشورایی با محوریت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری برگزار گردید تا شعرای عاشورایی در کنار خطابه‌های شجاعانه شیرزن داغدیده کربلا سر بریده برادر را یادآور شوند.
ستوده ادامه داد: در این کنگره نغمه‌سرایان اهل بیت گرد هم آمدند تا به یاد بانوی شکیبایی و مادر عاشورا قلم‌فرسایی کنند و شجاعت بانویی را که از داغ مصائب به زنجیر‌ها کشیده شد اما شکوه نکرد بازگویی کنند.
وی فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای مناسب نظمی و معنوی و معرفی استعدادهای نهفته فرهنگ عاشورایی،‌ برقراری ارتباط مستمر مداحان و شعرا و ... را از اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد و یادآور شد؛ چهارمین کنگره شعر عاشورایی با همکاری حوزه هنری تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود از ارسال بیش از 600 اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار داشت: به دلیل تعدد آثار هیئت داوران 10 اثر برتر و شش اثر قابل تقدیر را انتخاب و معرفی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از برگزیدگان چهارمین کنگره شعر عاشورایی با محوریت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) تجلیل به عمل آمد.
امسال بیشترین آثار ارسالی به این کنگره از سوی بانوان بود.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول