اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همراهی با زائر پیاده سرزمین نینوا

114 روز به عشق کربلا در راهم / رستم و اسفندیارهای واقعی شهدا هستند

خبرگزاری فارس: بسیجی 46 ساله لرستانی که از شلمچه به یاد شهدا با پای پیاده برای زیارت به مشهدالرضا رفته و هم‌اکنون عازم کربلا است با خبرنگار فارس گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

114 روز به عشق کربلا در راهم / رستم و اسفندیارهای واقعی شهدا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، راه شهدا تا ابد ادامه دارد، این از مهم‌ترین اعتقادات ما است و بر آن به شدت پایبند هستیم.
در قرآن کریم آمده کسانی که در راه خداوند دست به مجاهدت می‌زنند نه تنها نمرده‌اند بلکه زنده بوده و برای همیشه نزد خالق بزرگ آفرینش روزی می‌خورند.
ادامه راه شهدا و الگوبرداری از خط افرادی که در بهترین دوران زندگی خود برای حفظ مبانی دینی و اسلامی، اعتقاد، مذهب، امنیت، ناموس و وطن دست از خانواده و زندگی کشیده و برای رضایت خدا با دشمن استکباری دست به پیکار زدند، باعث رستگاری، پیروزی، ماندگاری و دوام می‌شود.
برای ماموریت خبری عازم بخش لاریجان بودیم که در منطقه گزنک فردی را دیدیم که کوله بزرگی بر دوش داشته که بر روی آن نوشته بود "سفر پیاده از حرم امام رضا(ع) به عتبات عالیات عراق"، این امر انگیزه‌ای شد تا با این بسیجی بی‌ریا دقایقی را سپری کنیم.
قدم‌هایش محکم و استوار بود، لباس بسیجی خاک گرفته به تن داشته، پوتین به پا و چفیه‌ای زیبا به گردن داشت و پرچم مشکی "یا حسین(ع)" عاملی بود تا خستگی را احساس نکرده و مصمم به پیاده‌روی مسیر به سوی کربلا باشد.
بسیجی 46ساله زائر پیاده کربلای حسینی از استان لرستان بود، چهره زیبا، خاک خورده و دل‌نشینی داشت که شوق زیارت اجازه نمی‌داد حتی لحظه‌ای به خستگی راه فکر کند. 

* پای پیاده از شلمچه به مشهدالرضا(ع) و ادامه مسیر به سوی کربلا
رضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل گفت: از شلمچه برای زیارت با پای پیاده به مشهد رفته و بعد از پابوسی امام رضا(ع) عازم عتبات عالیات هستم و هم‌اکنون در محور هراز به سر می‌برم.
این زائر 46ساله پیاده کربلا افزود: اهل خرم‌آباد هستم سال‌های گذشته شش سفر پیاده از شلمچه به سوی مشهدالرضا(ع) داشتم.
نظری با تاکید اینکه می‌خواهم در آخرین سفر خود از مشهد به کربلا و عتبات عالیات عراق حرکت داشته باشم، گفت: عشق، ارادت و دلدادگی به اباعبدالله‌الحسین(ع) خستگی را به تنم راه نمی‌دهد. 
 
* حامل پیام همرزمان شهیدم هستم
وی در تشریح فلسفه انجام هفت سفر زیارتی پیاده با نام و یاد شهدا تصریح کرد: روزهای جنگ تحمیلی برایم سراسر درس و خاطره‌های فراموش نشدنی است، در جنگ هفت رفیق صمیمی بودیم که راهی جبهه‌ها شده و در مناطق جنگی با هم هم‌قسم شدیم تا اگر فردی از بین ما زنده ماند و شهید نشد به نیابت از دیگر همرزمان خود سفر زیارتی با پای پیاده داشته باشد، شش نفر از بهترین دوستانم به درجه شهادت نایل شدند ولی هم‌اکنون من گناهکار و روسیاه از شهدا جا ماندم تا ادای دین کنم.
این بسیجی لرستانی در مورد آغاز هفتمین سفر پیاده خود خاطرنشان کرد: از ابتدای شهریور ماه سفر خود را از شلمچه آغاز کردم و بعد از عزیمت به مشهدالرضا(ع) تصمیم گرفتم سفر پیاده آخر خود را به کربلا متصل کنم. 
 
* 114 روز پیاده در راه کربلا هستم
وی با تاکید اینکه هم‌اکنون 114 روز در راه هستم و شش سفر پیاده گذشته را همانند این سفر تنها بودم، اعلام کرد: هدفم این است تا 22 بهمن ماه امسال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم امام حسین(ع) بتوانم حامل پیام دشمن ستیزی، شهادت‌طلبی، غیرت و اطاعت از ولایت فقیه مردم ایران در دنیا باشم.
نظری در مورد وسایل همراه خود ابراز داشت: کوله سنگینی را حمل می‌کنم که بیش از 45 کیلوگرم وزن دارد، در آن تمام وسایل مورد نیاز شخصی، امدادی و کمک‌های اولیه را جا دادم، به هر حال در جاده هستیم و خدای ناکرده اگر اتفاقی در طول سفر برای خودم و یا فردی پیش آمد تا رسیدن نیروهای امدادی بتوانیم کاری از پیش ببریم.
این بسیجی 46 ساله عازم کربلا با اعلام اینکه در طول سفر امام حسین(ع) و یاران شهیدم با من همراه هستند، گفت: ضمیر من در طول این سفر وجود ندارد بلکه با توجه به شرایط بد جوی و کوله سنگین خود متوجه نشدم که تا الان چگونه این مسیر چند صد کیلومتری را پیاده طی کردم.
نظری با بیان اینکه نام دوستان شهیدم را نمی‌برم تا گمنامی‌شان حفظ شود، بیان داشت: دنبال مطرح شدن و منفعت شخصی نیستم بلکه حامل پیام شهدا به نسل جوان هستم که تاکنون این ارتباط با جوانان و مردم در طول سفر بسیار زیبا جواب داده و خوب بوده است. 
 
* قهرمانان واقعی کشورمان شهدا هستند
وی در پیامی به نسل جوان و نوجوان که آن دوران طلایی را درک نکردند، گفت: رستم و اسفندیار افسانه و داستان بود ولی رستم و اسفندیارهای واقعی شهدای‌مان هستند، آنهایی که واقعا در جبهه‌ها از همه هستی و جان عزیز خود گذشتند تا ملتی در آسایش به سر ببرد و امنیت را برای آیندگان به بار بیاورند.
این بسیجی لرستانی با تاکید اینکه ما تا چه مقدار در مقابل شهدا ادای دین کردیم، تصریح کرد: شهدا به زیبایی حق خود را ادا کردند ولی ما باید بسنجیم و ببینیم که تا چه مقدار دل به شهدا دادیم زیرا اگر بخواهیم زندگی جاوید و ماندگار داشته باشیم باید از شهدا درس آزادگی، رشادت، ماندگاری و دوام بگیریم. 
 
* اشک برای امام حسین(ع) برای پیشرفت معنوی‌مان نیاز است
وی در پایان تعدادی بروشور چند صفحه‌ای به خبرنگار ما داد که در آن "فضیلت گریه و زیارت امام حسین(ع) به نقل از بزرگان دین" آمده بود و تاکید داشت: اشک برای امام حسین(ع) برای پیشرفت معنویمان نیاز است و باید در همه حال با شهدا و سالار شهیدان باشیم.
ما هم امیدواریم سفر پیاده این زائر 46 ساله عتبات عالیات بدون کوچک‌ترین مشکلی به سرانجام برسد تا حامل سلام ما به بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان باشد و پیام واقعی شهدا را در این حرکت فرهنگی و دینی به مردم دنیا برساند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول