اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

انحراف در دین اسلام موجب پدید آمدن حادثه کربلا بود

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: انحراف در دین اسلام موجب پدید آمدن حادثه کربلا بود.

انحراف در دین اسلام موجب پدید آمدن حادثه کربلا بود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دکتر محمدحسین رجبی دوانی در همایش عاشورا حقیقت جاوید که با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شد، با اشاره به علل قیام اباعبدالله‌ الحسین (ع) و دلایل انحراف مردم از دین اسلام ناب محمدی (ص) اظهار داشت: همان‌هایی که از امام حسین (ع) خواستند تا به کوفه بیاید و زمام امور را در دست گیرد، در نهایت مقابل او ایستادند و کمر به قتل فرزند رسول‌الله بستند و به جایی رسیدند که راضی به کشته شدن فرزند رسول اکرم اسلام (ص) شدند.
وی افزود: با بررسی و واکاوی دلایل این اتفاق،‌ دوری مردم از اصل ولایت را می‌توان دلیل اصلی این تصمیم و رویگردانی از اهل بیت پیامبر (ص)‌ دانست.
رجبی‌دوانی تصریح کرد: آنگاه که مردم از اصل ولایت دور شدند و مشغول به مسائل مادی و دنیوی شدند، انحراف در دین اسلام پدید آمد و حاصل آن وقوع حادثه کربلا بود.
این استاد دانشگاه در ادامه به فتنه سال 88 و وقایع پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی نتوانست در جنگ سخت در برابر اراده و خواست مردم دوام بیاورد، روی به حربه‌های دیگر آورد و با دست‌اندازی به پیوند میان مردم و ولایت سعی در فاصله انداختن میان ملت ما و انقلاب اسلامیمان داشت.

*ولایت‌مداری ملت ایران عامل شکست فتنه 88 بود
رجبی‌دوانی ادامه داد: به لطف خداوند و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و در سایه هوشیاری امت اسلامی فتنه دشمنان خنثی شد و حاصل آن چیزی جز خفت برای دشمنان ایران اسلامی نبود، چرا که ملت ما بر خلاف مردم کوفه از ولایت دور نشده بودند.
وی تاکید کرد: بنابراین اگر ولایت را هم از ما بگیرند، معلوم نیست بهتر از مردم کوفه باشیم و امروز هر چه داریم به برکت اعتقاد ما به ولایت و حرکت در مسیر رهبری امت اسلامی است.
 
*نهم دی نماد ولایت‌مداری ملت ایران است 
این کارشناس مسائل مذهبی به حماسه نهم دی ماه نیز اشاره کرد و گفت: این حضور نشانگر پیوند عمیق مردم با ولایت است و نشان می‌دهد آحاد مردم با هوشیاری کامل به آنچه در پیرامون می‌گذرد، برای حفظ کیان نظام اسلامی همیشه در صحنه هستند و از ولایت فقیه حمایت می‌کنند.
رجبی دوانی با اشاره به تلاش دشمن برای جدا کردن نسل جوان از ولایت هوشیاری قشر جوان را عامل اصلی به سنگ خوردن ترفند‌های استکبار جهانی دانست و گفت: دانشجویان به عنوان قشر بیدار و پویای جامعه وظیفه‌ای سنگین در این قبال دارند و باید با حساسیت ویژه و افزایش آگاهی خود اجازه هر گونه تحرک را از دشمن بگیرند.
در پایان سخنرانی دکتر رجبی پرسش و پاسخ میان وی و دانشجویان برگزار شد.
ضمن آنکه دانشجویان حاضر در این همایش خواستار برگزاری نشستی دیگر با حضور دکتر رجبی شدند.
انتهای پیام/م20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول