اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر اول دوره نوزدهم داروسازی هسته‌ای ایران:

طرح‌های تحقیقاتی در همدان درگیر بروکراسی است

خبرگزاری فارس: نفر اول دوره نوزدهم داروسازی هسته‌ای ایران گفت: تصویب طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در تهران دو روزه انجام می‌شود اما در همدان، طرح‌های تحقیقاتی در بروکراسی اداری خوابیده و تا دو سال برای تصویب معطل می‌ماند.

طرح‌های تحقیقاتی در همدان درگیر بروکراسی است
‌ابوالفضل غفوری خسرو شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی تحقیقاتی در دانشگاه تهران، اظهار کرد: در انجام پژوهش‌های تحقیقاتی دانشگاه تهران بسیار راحت بودم به دلیل اینکه در تهران حمایت‌ها بسیار خوب است و تصویب یک طرح دو روزه انجام می‌شود اما از زمانی که به همدان آمده‌ام متوجه شدم که در این شهر، طرح‌های تحقیقاتی دو سال برای تصویب معطل می‌ماند.
وی با بیان اینکه ادامه تحقیقات پژوهشی خود در تهران را به همدان آورده‌ام، تصریح کرد: از زمانی که به همدان آمده‌ام دو طرح ارائه داده ام که تاکنون هیچ‌کدام تصویب نشده‌اند.
نفر اول داروسازی هسته ای ایران در ارتباط با علت به تصویب نرسیدن طرح‌های تحقیقاتی‌اش در همدان، پس از گذشت دو سال، ابراز کرد: علت این است که همیشه باید پشت سر یک پژوهشگر مبتدی، استاد شناخته شده باشد و چون ما تازه کار هستیم معمولاً طرح‌های ما یا گم می‌شود یا به آنها اهمیت نمی‌دهند.
وی با اشاره به تازگی و قابلیت کاربردی شدن طرح‌هایش، متذکر شد: در تهران به این‌گونه طرح‌ها اهمیت خاصی می‌دهند و حمایت می‌کنند چرا که نتایج خوبی دارد اما در همدان فقط در گیر و دار روال اداری هستیم.
غفوری خسروشاهی با تأکید بر اینکه هدفش تحقیق و پژوهش نمونه‌های بومی است، خاطرنشان کرد: تاکنون در همدان موفق به تصویب حتی یک طرح هم نشده‌ام؛ یک طرح نانو داشتم که نتیجه آن یک سال ونیم است که مبهم بوده و درگیر بروکراسی اداری است.
وی در ادامه با بیان اینکه رشته داروساز هسته‌ای، در ایران رشته جدیدی است، گفت: در دانشکده داروسازی همدان قول داده‌اند یک آزمایشگاه داروسازی هسته‌ای برای ما تجهیز کنند که در این صورت، می‌توانیم طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی را بسیار توسعه بدهیم تا کشور در زمینه تخصصی داروسازی هسته‌ای حرف برای گفتن داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی همدان با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های تحقیقاتی‌اش، یک سال و نیم و دیگری حدود چهار ماه است که در روال اداری همدان خوابیده است، عنوان کرد: من تاکنون به آزمایشگاه نرفته‌ام و در همدان فقط درگیر بروکراسی اداری شده ام.
وی تأکید کرد: اگر در دانشکده داروسازی همدان، آزمایشگاه داروسازی هسته‌ای ساخته شود این قابلیت را داریم که مرکز داروساز هسته‌ای غرب کشور باشیم چرا که با بومی‌سازی این دانش مهم از نظر تصویربرداری و درمان سلول‌ها، می‌توانیم بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنیم.
غفوری خسروشاهی با اشاره به طرح تحقیقاتی "بیولوژیکی کونژوگه گلوتامین-دی اتیلن تری آمین پنتااستیک اسید نشاندار شده با تکنسیوم در تصویربرداری از بافت‌های سرطانی"، و اینکه با این طرح از سلول‌های تومورهای سرطانی عکسبرداری کرده‌ایم، گفت: تومورهای سرطانی به واسطه میزان رشد بالا از سایر سلول‌های سالم متمایز می‌شوند و سلول‌های توموری برای رشد و نمو خود از مواد مغذی میزبان به خصوص گلوکز وآمینو اسیدها استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه سلول‌های توموری برای رشد سریع نیازمند اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری به طور فزاینده و مداوم هستند، تصریح کرد: ترانسپورترهای اسیدهای آمینه به میزان بالایی در سلول‌های سرطانی بیان می‌شوند و با توجه به بیان بالای ترانسپورترهای اسیدهای آمینه در سلول‌های سرطانی این تحقیق نشان داد که گلوتامین توانایی بالای ورود به سلول را با توجه به کونژوگاسیون صورت گرفته حفظ کرده و در بافت سرطانی به علت ایجاد کنتراست بالا نسبت به سایر بافت‌ها برای تصویربرداری از بافت‌های توموری تصویر خوبی را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد در صورت استفاده از ایزوتوپ‌های درمانی در درمان بافت‌های سرطانی نیز مفید باشد.
نفر اول دوره نوزدهم داروسازی هسته‌ای ایران در ادامه به طرح تحقیقاتی‌اش در زمینه "سیر "و اثرات آن بر ضد دیابت نوع دوم ، اشاره و اظهار کرد: در دیابت نوع دوم عوارض مربوط به کلیه و قلب است که بیشتر باعث مرگ فرد دیابتی می‌شود اما با این تحقیق به این نتیجه رسیدیم که سیر ترشی بالای 18ماهه بسیار مؤثر است.
وی ادامه داد: تحقیق ما نتیجه دیگری نیز در بر داشت که بر اساس آن متوجه شدیم برای غلبه بر سرماخوردگی سیر تازه و برای غلبه بر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عرقی سیر ترشی 18ماه به بالا جوابگو است.
نفر اول نانو بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در این مطالعه ما توانایی اثر مهارکنندگی عصاره سیر را بر روی واکنش گلیکوزیلاسیون غیر آنزیمی هموگلوبین ارزیابی و مطالعه کردیم، خاطرنشان کرد: این یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که عصاره سیر اثر بازدارندگی روی تشکیل هموگلوبین گلیکوزیله اچ بی-ای جی ای وابسته به غلظت دارد که این نقش به دلیل خاصیت آتی اکسیدانی ترکیبات سیر است و با وجود ترکیباتی با پیوندهای دی سولفیدی در سیر توجیه شود.
وی در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی همدان است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول