اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور صرفه‌جویی در مصالح در زمینه راهسازی صورت می‌گیرد

اجرای طرح پژوهشی بازیافت آسفالت در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان گفت: سازمان نظارت به منظور صرفه جویی در مصالح در زمینه راه‌سازی طرح پژوهشی بازیافت آسفالت را دست اقدام دارد.

اجرای طرح پژوهشی بازیافت آسفالت در اصفهان
محسن قدیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موارد مثبت دستگاه نظارت اداره راه و ترابری استان اصفهان بیان داشت: موضوع تحقیق و پژوهش‌های کاربردی و به کار بردن روش‌های نوین طراحی روسازی راه و آسفالت از نقاط قوتی است که در زمینه عملکرد دستگاه نظارت دارای اهمیت است.
 وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در این سازمان افزود: طراحی آسفالت‌های گرم به جای آسفالت‌های سرد، طرح‌های پژوهشی، استفاده از سرباره ذوب‌آهن و فولاد مبارکه در لایه‌های روسازی و آسفالت از جمله تحقیقات و پژوهش‌های این سازمان است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان ادامه داد: یکی از عوامل مثبت در دستگاه نظارت اداره راه ترابری استان، جایگزینی و بهینه‌سازی مصالح، قیر و مواد جایگزین و افزودنی‌های مؤثر به منظور ارتقاء کیفی روسازی راه و کاهش اتلاف انرژی و سوخت است.
وی با اشاره به پروژه‌های استان در سال جاری تصریح کرد: عملیات پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با توجه به تخصیص اعتبارات موجود  روند مناسبی دارد اما با توجه به آغاز فصل سرما و برودت هوا تا حدودی این اقدامات کند پیش می‌رود.
قدیری با اشاره به فعالیت‌های سازمان نظارت اداره راه و ترابری استان اظهار داشت: اجرای 200 کیلومتر راهسازی با بیشترین راندمان اجرایی و  تعداد 222 روکش آسفالت از محل منابع تخصیص یافته سازمان راهداری از جمله عملکردهای سازمان نظارت است.
وی از دیگر اقدامات سازمان نظارت اداره کل راه و ترابری سخن گفت و ادامه داد: از جمله عملکرد این دستگاه 14عدد تقاطع غیر همسطح در حال اجرا و حمل و نقل جاده‌ای و 80 کیلومتر از محل سایر منابع است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان از دیگر پژوهش‌های این سازمان سخن گفت و بیان داشت: طرح جامع پهنه بندی مصالح و ارتقاء دانش بهره‌برداری علمی از معادن استان اصفهان و روش‌های نوین نگهداری سطوح آسفالتی و بتنی از دیگر اقدامات پژوهشی سازمان نظارت اداره کل راه و ترابری استان اصفهان است.
وی به استفاده ازمیکروسرفیسینگ در زمینه قیر سخن گفت و ادامه داد: چیپ سیل جایگزینی قیرهای پلیمری و استفاده از امولسیون‌ها به عنوان جایگزینی ایده آل برای قیرهای محلول و  طراحی و اجرای آسفالت‌های پلیمری به شمار می‌رود.
قدیری گفت: طرح‌های پژوهشی دردست مطالعه این اداره کل  بازیافت آسفالت به منظور صرفه جویی در مصالح و بهره برداری بهینه و کاهش هزینه‌های اجرایی پروژه‌های روکش آسفالت و استفاده از آسفالت گوگردی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول