اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران و کرون:

ایده‌های پژوهشی صورت صنعتی پیدا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران و کرون گفت: با تبدیل کردن ایده‌های پژوهشی به پدیده‌های عملیاتی شده در صنعت ، طرح‌های پژوهشی صورت صنعتی پیدا می‌کنند.

ایده‌های پژوهشی صورت صنعتی پیدا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه درسال ‌جهاداقتصادی اظهار داشت: رویکرد دانشگاه‌ها و به تبع آن دانشگاه آزاداسلامی، شورای انقلاب فرهنگی و مراکز علمی و فرهنگی بر طرح‌های پژوهشی درآمدزا متمرکز شده است.
وی بیان داشت: در این راستا شاید تبدیل ایده به پدیده بهترین نام‌گذاری برای طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها در سال جهاداقتصادی باشد.
مسئول پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون با بیان اینکه این دانشگاه در سطح کلان امسال را سال پژوهش محوری و یا پژوهشی که موتور محرک اقتصادی باشد، نام‌گذاری کرده است، افزود: با این دیدگاه در حال حاضر تحقیقات،نگاه‌ها و جوایز بر پژوهش‌های که به پدیده، صنعتی شدن و تولید نزدیک باشد، متمرکز شده است.
وی تاسیس و عمر دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون را حدود پنج سال عنوان کرد و ادامه داد: این دانشگاه در سال گذشته به واحد دانشگاهی مستقل تبدیل شد و امسال نیز با توجه به فعالیت‌های چشمگیر اعضای هیئت علمی، هیئت رئیسه و دانشجویان با کسب امتیازهای لازم از رتبه کوچک به درجه متوسط ارتقا یافت.
عباسی تصریح کرد: کسب این امتیازها مربوط به پنج ماهه گذشته است و اگر در حال حاضر امتیازها دانشگاه تیران و کرون جمع‌بندی شود به اندازه واحد دانشگاهی بزرگ‌تر می‌تواند ارتقا می‌یابد.
وی فعالیت‌های پژوهشی، کسب امتیازات مطلوب و رشد و ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران و کرون را مرهون پژوهش‌های دانشجویان در رشته‌های فنی و مهندسی مختلف دانست و اظهار داشت: این دانشگاه در امر پژوهش و شرکت در همایش‌های داخلی رشد چندین درصدی را داشته است.
مسئول پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران و کرون گفت: این دانشگاه در کمتر از یک سال توانسته در چاپ پنج مقاله ISI، انتشار 30 مقاله در همایش‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و داخلی، ترجمه دو کتاب ارزشمند در حوزه آموزشی و راه‌اندازی 20 کارگاه فنی و مهندسی با حضور اساتید درجه ممتاز فعالیت‌های موثر و رتبه‌های مختلفی را به خود اختصاص دهد.
وی جهش علمی و پژوهشی را در دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون با کسب امتیازات مختلف حتی برای مسئولان شگفت‌انگیز بیان کرد و افزود: جوان بودن اعضای هیئت علمی، انگیزه دانشجویان برای فعالیت در امور پژوهشی، استفاده از اساتید باتجربه و به‌روز بودن اطلاعات علمی از جمله محورهای اصلی است.
عباسی دیدگاه پژوهشی به مسایل فرهنگی را یکی از فعالیت‌ها و اقدامات دفتر فرهنگ دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون به نسبت دیگر دانشگاه‌‌های آزاد دانست و بیان داشت: در این مقطع از دانشگاهی که رشته‌های اصلی آن فنی و مهندسی است مقالات منتشر شده رشد چشمگیری داشته به‌طوری که طی یک سال 9 مقاله فرهنگی انتشار یافته است.
وی تصریح کرد: ماحصل تلاش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون اکنون به جایگاهی رسیده که دانشجویان نخبه و مخترعانی همچون حسن خدایی و امثال آن به عنوان جوان ایرانی در مسابقات کره جنونی سال 2011 حایز رتبه نخست شود.
مسئول پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران و کرون با اشاره به برگزاری این جلسه اهداف اصلی آن تصریح کرد: تشکیل چنین جلسه‌ای تبلیغ برای دانشگاه نیست بلکه مسئله اصلی توجه و انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات دانشجویان حول محور پژوهشی است.
وی ادامه داد: در حوزه‌های پژوهشی گاهی اختراعات در این دانشگاه‌ها ثبت می‌شود، اما لوح‌های تقدیر آن هیچ‌گاه بازنگری نمی‌شود و حتی مسئولان رغبتی برای دیدن اختراعات این افراد ندارد.
عباسی با اشاره به دغدغه بسیاری از مخترعان و نخبه‌ها دانشگاهی با توجه به سابقه فعالیت خود در کنار دانشجویان پژوهش محور بیان داشت: این افراد توقع اعتماد از سوی مسئولان را دارند و اینکه با به رویکرد امسال و حرکت به سمت صنعتی شدن به اختراعات و پژوهش‌های آنها که ماحصل سال‌ها تجربه و تلاش است، بها داده شود.
وی اضافه کرد: مخترعان و پژوهشگران فنی و مهندسی در داخل استان از مسئولان انتظار دارند که حداقل در مراکز صنعتی از آنها به حتی به صورت رایگان عنوان مشاوره فنی با توجه به رویکرد صنعتی شدن دانشگاه آزاداسلامی در سال جهاداقتصادی برای توسعه کشور استفاده شود و اگر از نظر مالی هم قراردادی اجرایی شد آنها نیز از اختراعات خود بهره‌مند شوند.
مسئول پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون با بیان اینکه اکنون در دانشگاه‌های آزاد صنعتی شدن حرف نخست را می‌زند، گفت: زمانی طرح‌های پژوهش در خود دانشگاه‌ها بسیار مهم بود، اما اکنون پروژه‌های برون دانشگاهی و صنعتی مدنظر است و باید ارتباط صنعت و جامعه در سطح مطلوبی ایجاد شود.
وی از راه‌اندازی دفتر پژوهشی دانشگاه تیران و کرون در سال جدید شمسی خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم که افتتاح این طرح ارتباط دانشگاه و صنعت را که اکنون کم‌رنگ شده بیش از گذشته کرده و سیم ارتباطی این دو حوزه مهم را به هم متصل کند.
عباسی به اهداف پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی واحد تیران و کرون در سال آینده اشاره کرد و افزود: افزایش 100 درصدی چاپ مقالات در روزنامه‌های معتبر، رشد کتب کتابخانه به 20 هزار جلد، شرکت در همایش‌های بین‌المللی با 100 درصد رشد نسبت به سال 90، جذب 100 درصدی بودجه پژوهشی و ارتقا اعضای هیئت علمی و دانشجویان با پوشش 85 درصدی از اهداف مهم در سال 1391 است.
انتهای پیام/خ۱۰/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول