اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نشان دادن رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس صورت گرفت

انتشار کتاب گردان ابوذر در جهرم

خبرگزاری فارس: کتاب گردان ابوذر به قلم مسعود فرشیدنیا برای ارائه به نسل سوم و نشان دادن دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در جهرم منتشر شد.

انتشار کتاب گردان ابوذر در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، کتاب گردان ابوذر یادواره هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام بر ظلم و جور ظالمان حکومت استکباری بعث عراق است که قطره‌ای از رشادت‌های رزمندگان لشکر بزرگ 33 المهدی (عج) جهرم را برای نسل جدید انقلاب نشان می‌دهد.
در این اثر به تاریخی پرداخته شده که در اثبات موجودیت ما و ادامه حیات در این جغرافیا نقش بسیار داشته است؛ جغرافیایی که در هر دوره‌ای از تاریخ شاهد تکه تکه شدن آن بوده‌ایم.
نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به اینکه هدف از نگارش گردان ابوذر نشان دادن اهمیت فضای جنگ و پرداختن به خاطره‌های این دوران مقدس است، اظهار داشت: در خاطره‌ها که غرق می‌شویم یادمان می‌آید که روزگار سختی را پشت سر گذاشته‌ایم که اگر چه گاه طعم تلخی دارد اما تجربه‌ها و دستاوردهایی شیرینی را برایمان به ارمغان آورده است.
مسعود فرشیدنیا افزود: اکنون که بیش از دو دهه از دفاع مقدس می‌گذرد بسیاری از وقایع آن دوران، ایثارها، حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان از یادها رفته است و اگر چند صباحی دیگر نیز بگذرد، دیگر از آن خاطره‌ها چیزی باقی نمی‌ماند و گذر زمان باعث می‌شود که نسل‌های آینده حماسه‌های رزمندگان را درک نکنند.
وی ابراز داشت: به عنوان وظیفه بر خود واجب می‌دانم که یاد و خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان گردان ابوذر یکی از گردان‌های عملیاتی و خط‌شکن لشکر 33 المهدی (عج) جهرم در طول هشت سال دفاع مقدس را در حد بضاعت به رشته تحریر در آورده تا شاید گوشه‌ای کوچک از شجاعت آن‌ها بیان شو‌د.
نویسنده کتاب گردان ابوذر با بیان اینکه در این کتاب سعی شده است که بیشتر فرهنگ جبهه شوخ طبعی‌های آن مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این مورد تا کنون اقدام چندانی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: از آنجا که رزمندگان در تمام امور پایبند به آداب شرع و سنت نبوی بودند در مزاح و شوخی نیز تلاش می‌کردند که به خدا و رسول او اقتدا کنند.
به گزارش فارس، کتاب گردان ابوذر حاوی 82 عنوان از خاطرات طنزگونه جبهه و در آخر نیز سخن بزرگان و تصاویر رزمندگان این گردان بوده که که توسط سوسن رحمانیان گردآوری شده و مسعود فرشیدنیا آن را به زیور تبع آراسته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول