اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

افزایش بارندگی‎های پائیزی در آزادشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: بارندگی‎های پائیز سال 1390 در مقایسه با سال گذشته 114 میلیمتر بیشتر بوده است که این می‎تواند خبر خوشی برای مردم به ویژه کشاورزان شهرستان باشد.

افزایش بارندگی‎های پائیزی در آزادشهر
حبیب‎الله بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تجربه و کارشناسی‎های صورت گرفته نشان داده است هر سال که میزان بارندگی خوب بوده محصولات کشاورزی به خصوص گندم و کلزا که کشت پائیزه دارند از آب و رطوبت موجود استفاده کنند و شرایط مطلوب تری را برای رشد و نمو و محصول دهی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: خشکسالی چند ساله اخیر مزارع گندم شهرستان آزادشهر را تهدید می‎کرد و در محصول به دست آمده تاثیر فراوانی داشت که خوشبختانه بارش‎های پائیزی امسال تا حدودی نگرانی‎ها را از بین برد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: انتظار است بارش برف و باران در زمستان هم شرایطی خوب را داشته باشد و به انباشته شدن آب در سفره‎های زیرزمینی و پرشدن رودخانه‎ها و آب‎بندها و سدها منجر شود.
بذرافشان با اشاره به کاهش شدید دما به کشاورزان توصیه کرد: از کودهایی که در دمای پائین قابلیت جذب را دارند مثل نیترات آمونیوم استفاده کنند تا تعداد بوته و پنجه که تاثیر بسزایی بر شاخص‎های عملکرد داشته اتفاق بیفتد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر اضافه کرد: کمبود مواد غذائی و افزایش رطوبت زیاد موجب گسترش بیماری پاخوره که بر اثر بارندگی‎های پی در پی و فقر خاک‎های زراعی حاصل می‎شود شرایط را برای حمله بیماری پاخوره به ریشه بوته‎های ضعیف گندم مساعد می‎سازد که در این مواقع تقویت گیاه با کودهای مذکور ضروری و حیاتی است.
انتهای پیام/خ۳۰/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول