اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر استان

دستان کویرنشینان بشرویه برای طلب باران بلند شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر استان خراسان جنوبی دستان طلب کویرنشینان بشرویه به تمنای باران با برکت الهی به آسمان رحمت بلند شد.

دستان کویرنشینان بشرویه برای طلب باران بلند شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، این مراسم معنوی ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان بشرویه و در محل مسجد نخل شهرستان آغاز شد.
یعد از قرائت نماز و مداحی مداحان اهل بیت(ع) مراسم حمل نخل تا مصلی شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان بشرویه در این مراسم و در خطبه‌های نماز باران با اشاره به وعده الهی به مومنان در اجابت دعای آنان اظهار داشت: همواره حکمت و هدفی در مقدرات الهی وجود دارد که خداوند برای آفریده‌های خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس‌الدین ادامه داد: اما با تمام این حکمت‌ها و مقدرات خداوند باب دعا و استغاثه را نیز گشوده است و امروز مردم به همین جهت در زیر آسمان الهی دست‌های خود را به تمنای باران به آسمان بلند کرده‌اند.
وی با بیان و تفسیر قسمت‌هایی از دعای نماز باران ادامه داد: درختان و کوه‌ها و جنگل و حیوانات و تمامی آفریده‌ها در رحمت خداوند دخیل هستند و به همین خاطر است که توصیه شده است در موقع نماز باران احشام و حیوانات را نیز همراه بیاورید.
امام جمعه بشرویه نیت پاک و بی‌آلایش را مقدمه انگیزش رحمت بی‌پایان الهی برشمرد و تاکید کرد: هرگاه انسان‌ها در برابر درگاه الهی صادقانه و بدون از رنگ و ریا و گناه حاضر شوند به یقین دعای آنان به استجابت نزدیک است.
شمس‌الدین با اشاره به ایام حزن‌انگیز ورود قافله اسرای کربلا به سرزمین شام و آغاز ماه صفر ادامه داد: این روزها از غمبارترین و غم‌انگیزترین روزهای مصیبت کربلا است تا جایی که کودک سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در همین ایام از شدت حزن و ماتم به شهادت رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول