اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با پاییز سال گذشته انجام شد

رشد 4 برابری بارش باران در گلستان

خبرگزاری فارس: پاییز امسال مقدار بارندگی در نقاط مختلف گلستان نزدیک به 4 برابر بارندگی در مقایسه با پاییز سال گذشته بوده است.

رشد 4 برابری بارش باران در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، میزان بارندگی آذر ماه سال جاری در قیاس با سال گذشته 124.7 درصد افزایش و نسبت به دوره شاخص درازمدت 27.4 درصد کاهش را نشان می‎دهد.
در مدت مهر لغایت آذر ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 233.9 درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت 45.4 درصد افزایش نشان می‎دهد.
جریان رودخانه‎های استان نیز در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص حوزه قره‎سو 6.2 درصد افزایش و در حوزه گرگانرود 56.1 درصد کاهش داشته است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، از ابتدای مهر تا 22 آذر در گلستان 209 میلیمتر باران باریده که در مقایسه با بارندگی‎های پاییز پارسال که 44 میلیمتر بود 377 درصد افزایش دارد.
ایرج حیدریان افزود: مقدار بارندگی پاییز امسال در مقایسه با میانگین بارندگی 40 سال گذشته نیز که 122 میلیمتر بود 72 درصد بیشتر است.
وی درباره حجم آب پشت سدهای گلستان گفت: اکنون آب پشت سدهای گلستان 68 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته در همین موقع که 49 میلیون مترمکعب بود 38 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: امسال 24 درصد ظرفیت مخازن آبی استان پر آب شده که سال گذشته در همین موقع 17 درصد از این مخازن از آب پر شده بود.
گفتنی است گرچه بارش‎های تجمعی در فصل پاییز نسبت به دوره مشابه دراز مدت افزایش نشان می‎دهد ولی بارندگی در آذرماه نسبت به دوره شاخص بیش از 27 درصد کمتر بوده است لذا توجه جدی به صرفه جویی و رعایت الگوهای درست مصرف آب، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
انتهای پیام/خ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول