اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هنرمند عکاس خبر داد

وجود ناهماهنگی در زمینه آموزش عکاسی در ایران

خبرگزاری فارس: عکاس ایرانی گفت: سیستم آموزش عکاسی در ایران ناهماهنگ است.

وجود ناهماهنگی در زمینه آموزش عکاسی در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن راستانی در کارگاه عکاسی فرم‌گرا در زنجان اظهار داشت: در زمینه آموزش هنر عکاسی هنرمند از طریق آشنا شدن با ابزار پیشرفته از نظر تکنیکی رشد می‌کند، اما از ثبت یک عکس طبیعی باز می‌ماند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هنرمندان بیش از هر چیز به آموزش و پژوهش در زمینه عکاسی نیازمند هستند، خاطر نشان کرد: برگزاری ورک‌شاپ عکاسی یکی از بهترین شیوه‌ها در راستای تقویت هنر عکاسی ایران محسوب می‌شود.
عکاس ایرانی با اشاره به اینکه برگزاری ورک‌شاپ‌ها فارغ از نقطه نظرات دانشگاهی در ارتقای سطح کیفی عکاسی موثر است، اضافه کرد: بخشی از ورک‌شاپ به صورت عملی در جمع هنرمندان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه عکاسی یک دگرگونی خاصی در نظام بینایی انسان ایجاد کرده است، ادامه داد: این هنر نحوه نگرش انسان نسبت به پدیده‌های اطراف و قضاوت درباره آن را تغییر داده است.
راستانی با اشاره به اینکه تنوع و تحول در دیدگاه انسان نسبت به محیط اطراف را ابزار‌هایی چون عکاسی افزایش داده است، ادامه داد: این صنعت با زبان خاص و فنی خود می‌تواند به شکل محتوایی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه هنر عکاسی دید نوینی را در زندگی ایجاد کرده است، تصریح کرد: بسیاری از تاکیدات انسان در پدیده‌های اطراف ناشی از دقتی است که هنر عکاسی به ارمغان آورده است.
عکاس ایرانی با تاکید بر اینکه دیدن پدیده فارغ از محتوا نگرشی است که عکاسی به دیدگاه انسان افزوده است، اضافه کرد: وقتی چیزی فارغ از محتوا می‌شود عکاس بر فرم تاکید دارد که مطرح نبودن کارایی اشیا برای عکاس را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه فرم فقط شامل حجم نیست، خاطر نشان کرد: در عکاسی فرم‌گرا 80 درصد از فرم به حجم و بخشی نیز به نور و رنگ مربوط است.
راستانی با اشاره به اینکه با مطرح شدن فرم در عکاسی محتوا نیز عنوان می‌شود و هیچ فرمی فاقد محتوا نیست، اظهار داشت: فرم و محتوا به عنوان یک موضوع متقابل محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول