اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهاد دانشگاهی و لشگر 21 حمزه سیدالشهدا تفاهمنامه امضا کردند

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی در آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری فارس: ‌با هدف عقدتفاهمنامه مشترک همکاری‌های فی‌ما‌بین، جلسه مدیران جهاد دانشگاهی استان و فرماندهان ارتش لشگر21حمزه سیدالشهداء آذربایجان‌شرقی در محل ستاد فرماندهی ارتش لشگر21 حمزه برگزار شد.

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی در آذربایجان ‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی، در این جلسه فرمانده لشگر 21حمزه سیدالشهدای آذربایجان شرقی با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های این لشگر در هشت سال دفاع مقدس گفت: از48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس که از این رقم 42 هزار شهید اختصاص به نیروی زمینی ارتش داشت، گفت: تقدیم بیش از 6 هزار شهید از لشگر 21 حمزه آماری قابل توجه و افتخار‌آمیز است.
امیر سرتیپ دوم ستاد میربیرنگ ‌گفت: این لشگر 2 هزار و 670 جانباز و 4 هزار و 130 آزاده در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که در مقایسه با شهدای کل نیروی زمینی به اهمیت رسالت‌های این لشگر پی می‌بریم.
وی با مقایسه توانمندی‌ها، ابداعات و اختراعات ارتش در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: در ارتش قبل از انقلاب حتی اجازه باز کردن قطعات پیشرفته را به پرسنل نمی‌دادند و به دلیل تامین منافع استعماری آمریکا، هزینه‌های بسیار گزافی را بر بیت‌المال مسلمین تحمیل می‌کردند.
میربیرنگ ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب بساط این استعمارگران از کشور برچیده شد.
فرماندهی لشگر 21 حمزه سیدالشهدا در ادامه با اشاره به آغاز همکاری لشگر با جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های مختلف این همکاری را بسیار مبارک ارزیابی و  اظهار کرد: پیوند مبارک ارتش با مجامع دانشگاهی باعث خودکفایی در ارتش شده است و ما شاهد ابداعات و اکتشافات متعددی در زمینه تجهیزات نظامی و جنگی هستیم.
وی کنترل ایران بر هواپیمای بدون سرنشین دشمن را در سایه تعامل مراکز نظامی کشور با مراکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود: دشمن ناباورانه شاهد پیشرفت چشم‌گیر نظام در همه ابعاد علمی و نظامی است و این یک شوک بسیار مهلکی بر پیکر دشمنان میهن از جمله آمریکا و اسرائیل بوده و نشان دهنده ارزش‌های بالای تفکر ایرانی و جوانان انقلابی است.
میربیرنگ با تاکید بر پیروی از راهبردهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در ترسیم راهبردهای دفاعی کشور گفت: در سایه تدابیر بی‌نظیر رهبری است که امروزه توانسته‌ایم در جهان در همه ابعاد نظامی و سیاسی و علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم و رزمایش‌های متفاوت ولایت نیز گواه این مدعا است.
رئیس عقیدتی سیاسی لشگر 21 حمزه سیدالشهدا نیز با بیان اینکه لشگر21حمزه به ویژه در نیروی زمینی از یگان‌های به نام کشور است، افزود: این لشگر کارنامه بسیار خوبی از خود نشان داده است.
وی افزود: این دو نهاد با توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند همکاری‌های بسیار خوبی با هم داشته باشند و با تلفیق علوم نظامی و دانشگاهی در توسعه و پیشرفت کشور مثمر ثمر واقع شوند.
در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین دو نهاد به امضای مسئولان دو طرف رسید.

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی این واحد در هفته آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز این واحد به عنوان متولی برگزاری دوره آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی کل کشور مطرح خواهد شد.
‌احمد فرشبافیان نیز در ادامه با اشاره به توانمندی‌ها و عملکرد علمی جهاد دانشگاهی استان گفت: جهاد دانشگاهی باهمت و تلاش جوانان مومن و متعهد تا به حال توانسته است کارهای مفیدی را انجام دهد.
وی افزود: از سال گذشته این نهاد انقلابی با حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی، رویکردی جدیدی را آغاز کرده است.
فرشبافیان ادامه داد: امروز باید نهادهای موثر در نظام برای پیشبرد اهداف نظام و منویات رهبری حرکت و تلاش کنند و در این راستا جهاد دانشگاهی حرکت‌هایی را آغاز کرده که نخستین آنها ساخت و طراحی دستگاه Fire Fainting، دیزل پمپ‌های آتش‌نشانی برای سکوهای نفتی است.
وی طراحی و ساخت نیروگاه هیبریدی(بادی-خورشیدی) و نصب آن در جزیره خارک و ساخت تیر چراغ برق هیبریدی و تاسیس مرکز تخصصی گیاهان دارویی و مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی را از دیگر اقدامات علمی این نهاد انقلابی در 1.5 سال گذشته عنوان کرد.
فرشبافیان با اشاره فرصت‌ها و ظرفیت‌های لشگر 21حمزه سیدالشهدا و نیز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بزرگ‌ترین متولی برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی با بیش از 100 دوره آموزشی در زمینه‌های پزشکی، زبان‌های خارجی و سایر دوره‌های فنی و مهندسی به ارائه خدمات آموزشی در استان می‌پردازد.
وی همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی این واحد در هفته آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز این واحد به عنوان متولی برگزاری دوره آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی کل کشور مطرح خواهد شد.
فرشبافیان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در شهرستان‌ها گفت: در حال حاضر در پنج شهرستان شعبه فعال داریم که مجوز راه‌اندازی دانشگاه علم و فرهنگ در ارس اخذ شده و از مهر سال آینده در مقطع ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو در سطح بین‌المللی خواهد شد.
انتهای پیام/‌ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول