اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد

عدم رعایت بهداشت مهم‌ترین مشکل جمعه بازارهای زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عدم رعایت بهداشت بهداشت مهم‌ترین مشکل جمعه بازارهای شهر زنجان به ویژه جمعه بازار واقع در جنب پارک رجایی است.

عدم رعایت بهداشت مهم‌ترین مشکل جمعه بازارهای زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حمید صدری دوشنبه‌شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به توزیع اقلامی در بین هیئت‌های مذهبی استان اظهار داشت: طی دهه محرم 303 تن برنج، 48 تن قند و شکر و 120 تن روغن در بین هیئت‌های مذهبی و تکایای استان توزیع شده است.
وی با اشاره به برنامه استان برای خرید یک‌هزار و 500 تن پرتقال توسط شرکت تعاونی روستایی برای مصرف شب عید افزود: قرارداد خرید پرتقال به امضا رسیده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ابلاغ‌های صورت گرفته برای عدم حساسیت بر روی قیمت سیب تصریح کرد: استان تصمیم به خرید 700 تن سیب درختی برای مصرف شب عید دارد.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد در سال جاری یارانه‌ای برای میوه ابلاغ نشود، اضافه کرد: اگر این مبلغ ابلاغ هم بشود، به مانند سال‌های گذشته نخواهد بود.
صدری با اشاره به اینکه مصرف پرتقال در استان بالاتر از سایر میوه‌ها در ایام عید است، ادامه داد: شرکت توسعه صادرات هم برنامه‌ای برای واردات پرتقال به میزان 500 تن دارد.
وی در ادامه جلسه خواستار ارائه گزارشی از موجودی گندم استان زنجان برای برنامه‌ریزی مصرف تا شهریور آینده شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان تاکید کرد: تا پایان انتخابات افزایشی در قیمت‌های هیچ یک از اقلام به وجود نمی‌آید.
وی با اشاره به انجام کارهای کارشناسی برای افزایش قیمت برخی اقلام تا میزان 10 درصد تصریح کرد: هر گونه افزایشی در قیمت اقلام بعد از انجام کار کارشناسی به بعد از انتخابات واگذار می‌شود.
صدری در ادامه جلسه مشکل مشهود جمعه بازارهای شهر زنجان را ناشی از عدم رعایت بهداشت اعلام کرد و گفت: ساخت و سازهای لازم برای بهداشتی شدن جمعه بازارها بسیار هزینه بر است.
وی تاکید کرد: استقرار کانکس برای حضور نمایندگان ارگان‌هایی مانند بهداشت که از مصوبات ستاد تنظیم بازار است، صورت گیرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در این جلسه با اشاره به وصول 195 شکایت سازمان اظهار داشت: 141 شکایت به صورت تلفنی، 30 شکایت به صورت حضوری و 27 شکایت به صورت کتبی وصول شده است.
جلال نبوی بیشترین آمار شکایت‌های وصولی به ترتیب از میوه و سبزی، انواع نان، تنقلات، پوشاک، حمل و نقل درون شهری و برون شهری بوده است.
وی با اشاره به کاهش کالاهای سردخانه‌ها و انبارهای استان زنجان طی آذر ماه تصریح کرد: طی آبان ماه 3 هزار و 811 تن کالا در انبارها و سردخانه‌های استان وجود داشته است که این آمار در آذر ماه به 3 هزار و 266 تن رسید.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان کاهش موجودی کالاها را مربوط به گوشت قرمز، رب گوجه فرنگی، پنیر و پودرهای شوینده اعلام کرد و گفت: این کمبودها با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برطرف می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول