اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

غیربومی بودن اغلب غرفه‌داران جمعه بازار زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: اغلب افرادی که در جمعه بازارهای زنجان اقدام به فروش کالا می‌کنند، غیر بومی هستند.

غیربومی بودن اغلب غرفه‌داران جمعه بازار زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در ششمین جلسه تنطیم بازار زنجان اظهار داشت: باید مشخصات افرادی که در جمعه بازار به عنوان غرفه‌دار فعالیت می‌کنند، مشخص شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه جمعه بازار در استان زنجان وجود دارند که مشخصات کاملی از افرادی که به عنوان غرفه‌دار و یا فروشنده در آنها فعالیت دارند، وجود ندارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر افراد بسیاری کالاهای مورد نیاز خود را از جمعه‌ بازار تهیه می‌کنند، ادامه داد: مهم‌ترین دلیل خرید از جمعه‌ بازارها عرضه کالا با قیمتی زیر قیمت بازار است.
وی یادآور شد: برخی از مردم خرید یک هفته و در برخی موارد نیز افراد حتی خرید یک ماهه خود را از جمعه بازار انجام می‌دهند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از کالاهای ارائه شده در جمعه بازارها غیر بهداشتی و یا فاقد ضمانت‌های مورد نیاز برای یک کالا هستند، اضافه کرد: شهروندان پس از خرید نمی‌توانند هیچ اقدامی در زمینه پس دادن و یا گرفتن خسارت از فروشنده مزبور کنند.
وی تاکید کرد: در صورت تشکیل بانک اطلاعاتی غرفه‌داران در جمعه بازارها  شهروندان می‌توانند در صورت وجود مشکل در یک کالا به شخص فروشنده مراجعه کرده و اقدامات لازم را در خصوص تعویض و یا گرفتن خسارت را انجام دهند.
استاندار زنجان تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در مورد تجمیع جمعه بازار و در صورت نبود شرایط لازم برای این کار اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی غرفه‌داران حاضر در جمعه‌ بازارها کنند.
‌وی یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط می‌توانند با وارد کردن مشخصات شخصی افراد و همچنین نوع کالایی را که عرضه می‌کنند، اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی این افراد کنند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد مردم به صرف ارزان بودن کالایی اقدام به خرید آن می‌کنند، اضافه کرد: پس از مدتی مشخص می‌شود که این کالا بالاتر از قیمت مصوب آن عرضه شده است.
وی با بیان اینکه از جمله مشکلات دایر بودن جمعه بازارها به وجود آمدن مشکلات ترافیکی در محل‌های برگزاری آنها است، ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در خصوص به وجود نیامدن این مشکلات داشته باشند.
استاندار زنجان از دیگر مشکلات دایر بودن جمعه بازارها عرضه کالای قاچاق عنوان کرد و افزود: مسائل امنیتی در مورد این اماکن باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه زمینی به وسعت دو هکتار مربوط به احداث جمعه بازار دو سال پیش واگذار شده، ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که هیچ‌گونه اقدامی از سوی مسئولان ذی‌ربط انجام نگرفته است و مسئولان باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
رئوفی‌نژاد در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به اقدامات خوب مسئولان غله استان زنجان در زمینه خرید به موقع گندم اضافه کرد: این شرکت میزان پیش بینی شده خرید گندم برای سال‌جاری را انجام داده است.
وی با اشاره به پرداخت به مطالبات 98 درصدی گندم‌کاران زنجانی توسط غله را نیز از دیگر اقدامات خوب غله عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امسال خرید گندم با نظم خوبی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول