اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه:

موزه اشیای تاریخی در بقاع متبرکه ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی موزه اشیای تاریخی در بقاع متبرکه خبر داد.

موزه اشیای تاریخی در بقاع متبرکه ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجت‌الاسلام محمد غلامی صبح امروز در نخستین دوره آموزشی تخصصی هیئت امنا و کارکنان بقاع و اماکن متبرکه استان یزد از تبدیل بقاع و اماکن متبرکه کشور به قطب فرهنگی و گردشگری خبر داد.
وی توجه به ابعاد مختلف بقاع و اماکن متبرکه کشور را بسیار ضروری خواند و تقویت زمینه‌های فرهنگی این اماکن را برای آرامش خاطر بیشتر زائران و گردشگران خواستار شد.
غلامی انجام برنامه‌ریزی منسجم متناسب با ظرفیت‌های بقاع و اماکن متبرکه برای افزایش آرامش زائران را از برنامه‌های امسال این معاونت برشمرد.
معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به تشکیل موزه اشیاء تاریخی و با ارزش در بقاع و اماکن متبرکه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این موزه‌ها علاوه بر تقویت جنبه‌های فرهنگی فعالیت‌های این اماکن، زمینه مناسبی نیز برای جذب گردشگران فراهم می‌شود.
غلامی بهره‌گیری از افراد متعهد برای تصدی‌گری بقاع و اماکن متبرکه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد در آرامش معنوی و نشاط فکری زائران نقش بسزایی ایفا می‌کنند.
وی برنامه‌ریزی صحیح و تلاش جدی برای انجام فعالیت‌های موثر فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و تربیتی را از اهداف این معاونت در سال جاری عنوان کرد.
غلامی افزود: مراقبت در حفظ و نگهداری ابنیه، اموال، تاسیسات، نظم و پاکیزگی و نیز انجام تعمیرات، بهسازی و توسعه مورد نیاز برای طرح مصوب همچنین اهتمام لازم در گردآوری به موقع هدایا و عواید و واریز آنها به حساب مربوط را از وظایف هیئت امنا و کارکنان بقاع برشمرد.
معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت مقرری‌های مصوب و هزینه‌های ضروری با رعایت صرفه و صلاح و جلب همکاری‌های مادی و معنوی مردمی و دولتی برای عمران و توسعه امور فرهنگی و خدمت‌رسانی را از دیگر وظایف هیئت امنا عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول