اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف خراسان شمالی مطرح کرد

صرف 5/1 میلیارد ریال برای بازسازی بقاع متبرکه خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال یک‌ میلیارد و 440 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی 5 بقاع متبرکه این استان در قالب طرح تصویبی صرف شد.

صرف 5/1 میلیارد ریال برای بازسازی بقاع متبرکه خراسان شمالی
سید حسین معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: همچنین طی همین مدت سه میلیارد و 840 میلیون ریال برای کمک به تعمیرات و نگهداری 49 باب بقاع متبرکه از محل اعتبارات ابلاغی دولت هزینه شده است.
وی با اشاره به ساخت سه ضریح طلا و 11 دستگاه صندوق نذور گلدسته‌دار، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.
معروف‌زاده همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف طی ماه محرم و رمضان در بقاع متبرکه استان، تصریح کرد: در این مراسم‌های مذهبی که با حضور عزاداران برگزار می‌شود، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی شرکت کنندگان را اطعام می‌کند.
وی اعتبار صرف شده برای اطعام شرکت کنندگان در آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه استان طی امسال را 270 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: هزینه اطعام از محل منطبق موقوفات و بقاع متبرکه استان تأمین می‌شود.
این مسئول در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: البته این میزان هزینه برای اطعام عزاداران جدای از مشارکت نیکوکاران بوده که همواره از برگزاری این مراسم‌ها استقبال کرده‌اند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه احیا و نوسازی سه فقره از موقوفات قدیمی خراسان شمالی را توسط این اداره کل از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: بر همین اساس موقوفه مکرمی و کاملی در قالب پروژه 9 واحدی و همچنین موقوفه شادروان ذبیح‌الله صراف با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و 470 میلیون ریال احیا و نوسازی شد.
وی اظهار داشت: همچنین در این راستا حسینیه حاج ذبیح‌الله صراف و نظام‌الشریعه نوسازی و احیا شد.
معروف‌زاده برگزاری 113 جلسه محافل قرآنی با همکاری این اداره کل و همچنین مجامع قرآنی استان در زمینه‌های تفسیر، حفظ، ترتیل و آموزش روخوانی در بقاع شاخص استان را برشمرد و گفت:‌ این دوره‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 420 میلیون ریال از محل منطبق موقوفات و بقاع متبرکه برپا شده است.
وی همچنین به فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در زمینه اعزام مبلغ برای ترویج فرهنگ وقف در استان اشاره کرد و افزود: طی 9 ماه امسال 163 مبلغ برای ترویج فرهنگ وقف به سطح استان اعزام شدند که بیش از 220 برنامه در این راستا به اجرا در آمد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: برای اجرای این برنامه فرهنگی نیز بیش از 880 میلیون ریال از محل منطبق موقوفات و بقاع متبرکه این استان هزینه شد.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول