اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف:

بقاع متبرکه توان ایجاد بهار فرهنگی را دارند

خبرگزاری فارس: معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف گفت: بقاع متبرکه از نظر بعد فرهنگی می‌تواند بهاری را ایجاد کند که جوانان را از هر جرقه ضد‌دینی که قصد دارد آنان را از مسیر اسلام منحرف و دور کند، مصون سازد.

بقاع متبرکه توان ایجاد بهار فرهنگی را دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد غلامی بعد از ظهر امروز در همایش ویژه هیئت امنا، خدام، مدیران داخلی و مراکز فرهنگی قرآنی و حسابداران بقاع متبرکه استان کرمان‌ اظهار داشت: در ایران 10 هزار و 691 امامزاده وجود دارد که در 8 هزار و 51 نقطه کشور آرمیده‌اند.
وی افزود: امامزادگان در چهار مقطع تاریخی از دیار خود به ایران عزیمت کرده و ایران، مأمن آنها بوده است.
غلامی نخستین حضور امامزادگان در ایران را مربوط به پس از حادثه کربلا دانست و تصریح کرد: دومین دوره حضور امامزادگان در ایران مربوط به دوران امامت امام رضا (ع) با حضور ایشان در سرزمین مرو است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران حکومت بنی‌عباس بسیاری از امامزادگان در سرزمین خود دست به قیام زدند، اما به دلیل نداشتن یار و پشتیبان با شکست مواجه شدند، بنابراین آنان سرزمین ایران را مأمنی برای حضور خود برگزیدند و در غرب و در منطقه طبرستان حکومت تشکیل دادند، بنابراین این مقطع بیش از مقاطع دیگر در حضور امامزادگان در ایران اهمیت دارد.
غلامی به استمرار بقعه‌سازی در دوره سلجوقیان و پس از آن در دوره ایلخانان به نحوه دیگر که می‌توان از ساخت حرم امام رضا (ع) را نام برد‌،  تصریح کرد: در دوران صفویه علاوه بر اینکه بقعه‌سازی ادامه داشت، بقاع قبلی نیز که به مرور زمان در حال تخریب بودند، مرمت و بهسازی شدند تا اینکه در دوران قاجاریه به اماکن مذهبی توجه مضاعفی شد.
وی با ذکر اینکه امامزادگان سفیران نور هستند و سرمایه معنوی کم‌نظیری برای ملت ایران به شمار می‌روند، خدمتگذاری به بقاع متبرکه را موجب مودت دانست و گفت: توجه به خاندان پیامبر و خدمت به آنان در واقع توصیه خداوند به پیامبر است که خداوند متعال از پیامبر اکرم خواست که این امر را از مردم بخواهد.
غلامی با اشاره به تأکید‌های رهبر انقلاب اسلامی در زمینه تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی‌ اظهار داشت: اگر این امر تحقق یابد، جوانان جامعه می‌توانند از آنچه که دنیای غرب آنها را به نیستی بکشاند، مصون شوند.
وی با اشاره به در اختیار داشتن تکنولوژی پیشرفته و آسان در اختیار جوانان و نوجوانان‌ گفت: از طریق این ابزار می‌توان کارهای تعالی بخش را آموزش داد و هم می‌توان جوانان را به پایین سطح ممکن به سقوط کشاند.
غلامی عنوان کرد: دشمن با در اختیار داشتن تکنولوژی پیشرفته و امروزی قصد ندارد، جوانان این مرز و بوم را به آموزش و تکامل برساند، بلکه می‌خواهد جوانان را از خاندان پیامبر و مکتب قرآن دور کند تا بتواند خواسته‌های خود را بر جامعه تحمیل کند.
معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف ابراز داشت: بقاع متبرکه از نظر بعد فرهنگی می‌تواند بهاری را ایجاد کند که جوانان را از هر جرقه ضد‌دینی که قصد دارد، آنان را از مسیر اسلام منحرف و دور کند، مصون سازد.
وی وظیفه امروز هیئت امنا و دست‌اندرکاران فعال بقاع را سنگین عنوان کرد و گفت: اعضای هیئت امنا، ادارات، مدیران و اداره کل اوقاف استان در چارچوب اذن و اختیار نماینده ولی‌فقیه تفویض می‌کنند به آن مقدار اجازه دخل و تصرف در بحث موقوفات و بقاع متبرکه را دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول