اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت‌ بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر خبر داد

لایروبی 30 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری آبپخش

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت‌ بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از لایروبی 30 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری بخش آبپخش خبر داد.

لایروبی 30 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی شامگاه یکشنبه در نشست با باغداران و کشاورزان آبپخش اظهار داشت: آبیاری یکی از شاخص‌ها و عوامل مهم در تولید محصولات کشاورزی است و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر افزود: لایروبی کانال‌های آبیاری از عوامل مهم و ضروری در زمینه بهبود وضعیت کانال‌های آبیاری، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی است و این شرکت در سال جاری اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده است.
موسوی ابراز داشت: در روزهای گذشته با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیار و زهکشی استان شاهد آغاز عملیات لایروبی در 30 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری نخیلات بخش آبپخش بوده‌ایم که اقدامی شایان ذکر در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به کشاورزان آبپخشی می‌باشد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با بیان اینکه لایروبی کانال‌های آبیاری باعث افزایش راندمان انتقال آب در کانال‌های آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرکت در روزهای گذشته با اجاره یک دستگاه بیل‌مکانیکی عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های آبیاری را آغاز کرده است.
موسوی در بیان اهمیت لایروبی و پاکسازی کانال‌های آبیاری یادآور شد: لایروبی کانال‌های آبیاری تاثیر بسزایی در جلوگیری از هدر رفت منابع آبی دارد و باعث جلوگیری از هدر رفت 40 درصدی منابع آبی می‌شود.
وی ادامه داد: لایروبی کانال‌های قلایی، تل سبز و دشتی در بخش آبپخش به اتمام رسیده و کانال‌های اصلی ایستگاه پمپاژ کلل، زیارت شرقی، زیارت غربی و بنار آب‌شیرین در حال لایروبی هستند.
این مسئول تصریح کرد: دست‌خوردگی خاک بستر رودخانه حله در بالادست به منظور احداث پل دوم بر روی رودخانه حله باعث افزایش درصد رسوبات و حجم گل‌ولای در کانال‌های پایین دست شده‌ بود که انجام لایروبی به منظور افزایش سرعت جریان آب در کف کانال با توجه به ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه بسیار مهم و ضروری است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیار و زهکشی استان بوشهر با اشاره به بتنی بوده کانال‌های آبیاری کلل، زیارت و بنار آب‌شیرین عنوان کرد: لایروبی و پاکسازی این کانال‌های آبیاری باید با دقت هرچه بیشتر انجام شود تا آسیبی به بدنه کانال آبیاری وارد نشود.
موسوی تاکید کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از لایروبی این کانال‌ها در سال‌های اخیر گذشته بود لایروبی مجدد کانال‌های آبیاری موجب رضایت و شادمانی کشاورزان این مناطق شده ‌است.
وی یادآور شد: مناطق کشاورزی کلل، زیارت و بنار آبشیرین دارای 167 هزار اصله نخل هستند که آبیاری نخیلات این مناطق توسط سه دستگاه الکتروپمپ که دبی هرکدام 180 لیتر بر ثانیه و در مجموع 540 لیتر بر ثانیه در حال انجام است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با بیان اینکه آب‌بها تنها درآمد این شرکت است، ابراز امیدواری کرد: در صورت همکاری کشاورزان منطقه از طریق پرداخت به موقع آب‌بها قادر به لایروبی حجم بیشتری از کانال‌های آبیاری استان خواهیم بود.
موسوی اذعان داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به "جهاد اقتصادی" مزین کرده‌اند، تمام تلاش خود را برای خدمت بهتر و مطلوب‌تر به کشاورزان در راستای پویایی و رونق اقتصادی منطقه و استان به کار خواهم گرفت.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول