اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرکرد خبر داد

پیش‌بینی 188 شعبه اخذ رای در شهرکرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: پیش بینی می‎‏شود در جریان برگزاری انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی 188 شعبه اخذ رأی در این شهرستان مستقر شود.

پیش‌بینی 188 شعبه اخذ رای در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراد کاظمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی این شهرستان، اظهار داشت: انتخابات نشانه مردم‌سالاری دینی و نشانه در صحنه بودن مردم و توانمندی دولت است.
وی با بیان اینکه انتخابات موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: انتخابات در ایران به صورت صدرصد مردمی برگزار می‌شود و این نهایت اقتدار و توانمندی نظام را نشان می‌دهد.
کاظمی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هریک از عرصه‌های انتخاباتی کشور ما شاهد مشارکت حداکثری مردم کشور بودیم که هر دوره نسبت به دوره‌ بعد از رشد چشمگیری برخوردار است.
فرماندار شهرستان شهرکرد، نقش مطبوعات در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها از آنجایی که نقش مهندسی افکار عمومی را بر عهده دارند، می‌توانند فضای انتخابات را به فضایی سالم و در عین حال رقابتی برای مردم تبدیل کنند.
کاظمی تعداد نامزدهای ثبت‌نام کننده شهرستان شهرکرد در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را 19 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد سه نفر زن و بقیه مرد هستند.
وی ادامه داد: همچنین سه  نفر از این ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری، 13 نفر کارشناسی ارشد و سه نفر لیسانس جانبازی هستند.
کاظمی با بیان اینکه شرایط لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کشور در شهرستان شهرکرد فراهم شده است، گفت: بیش از 3 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و پشتیبانی برگزاری انتخابات در این شهرستان را بر عهده دارند.
وی همچنین از برگزاری صدرصد یارانه‌ای انتخاب در حوزه شهرستان شهرکرد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه 10 درصد از حوزه‌های انتخابی کشور به صورت صدرصد یارانه‌ای برگزار می‌شود، از استان چهارمحال و بختیاری حوزه شهرستان شهرکرد را انتخاب و به وزارت کشور پیشنهاد دادیم که در صورت موافقت مراجع ذی‎ربط این امکان در شهرستان محقق می‌شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه تعداد شعب اخذ رای در شهرستان شهرکرد را 188 شعبه برشمرد و گفت: از این تعداد 123 شعبه شهری و 65 شعبه نیز روستایی است همچنین هشت شعبه سیار نیز در شهرستان تعبیه شده است.
کاظمی بر مردمی برگزار شدن انتخابات در کشور تاکید کرد و گفت: این مردم هستند که همواره در برگزاری انتخابات نقش اصلی را ایفا کرده‌اند و دولت تنها نقش پشتیبانی و تدارکات را برعهده داشته است.
وی به بررسی صلاحیت داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور تعیین صلاحیت داوطلبان از 10 دی شروع و تا 19 ماه جاری ادامه دارد و پس از آنکه نتایج اعلام و مراتب رد صلاحیت‌ها به افراد ابلاغ شد می‌توانند تا 24 دی شکایات خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.
 انتهای پیام/خ۲۰/چ3000 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول