اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 دی‌ماه صورت می‌گیرد

انتخابات هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت و معدن و حوزه تجارت گلپایگان از برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در 20 دی‌ماه جاری خبر داد.

انتخابات هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، اسماعیل اقبالیان صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت و شرایط انتخابات هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پرداخت و اظهار داشت: تشکیل انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از رویکردهای دولت به منظور تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار جامعه است که با تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان توسط مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن توسط هیئت وزیران محقق شده است.  

وی هدف از تشکیل این انجمن را تأمین و تضمین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ترویج خدمات، مقابله با اخلال در عرضه کالا و خدمات، پیشگیری از احتکار، افزایش قیمت‌ها و اضرار به غیر، کاهش خطرات جنبی ناشی از استعمال نادرست کالا و خدمات، تعیین ضوابط قانونی حاکم بر تولید توزیع و فروش و مصرف و نیز برقراری نظام مناسب تحقق و تعیین مرجع رسیدگی به تخلفات ناشی از جریان ناصحیح عرضه کالا و خدمات بیان کرد.

سرپرست اداره صنعت و معدن و حوزه تجارت گلپایگان در ادامه به بیان وظایف و اختیارات انجمن‌های عمومی و تخصصی شهرستان اشاره کرد و گفت: دریافت و ارجاع و پیگیری دعاوی و شکایات مصرف کنندگان به مراجع ذی‌ربط، مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان، آموزش مصرف کنندگان از طریق رسانه‌های گروهی و انتشار نشریه، جلوگیری از تبانی و ایجاد مراکز انحصاری که منجر به افزایش قیمت و یا ضایع شدن حقوق مصرف کنندگان می‌شود و انتشار اطلاعات کالا و خدمات مضر برای مصرف کنندگان و انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف کنندگان به انجمن استانی و ملی و سازمان‌های مربوطه از مهم‌ترین وظایف انجمن حمایت از مصرف کنندگان است.

وی تصریح کرد: به منظور اتخاذ تمهیدات لازم جهت تشکیل انجمن  شهرستان مجمع عمومی مؤسس با عضویت حداقل پنج نفر از نمایندگان شهرستانی اعضای شورای مؤسس به انتخاب رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت صورت می‌گیرد و مجمع عمومی مؤسس پس از تشکیل اقدام به فراخوان می‌کند.

اقبالیان افزود: در شهرستان گلپایگان آگهی فراخوان اعضای انجمن حقوق مصرف کنندگان به اطلاع همگان رسیده است و اعضا با در دست داشتن کارت شناسایی مجمع عمومی مؤسس انجمن حمایت باید روز سه شنبه 20 دی‌ماه ساعت 14در محل اداره صنعت و معدن و تجارت گلپایگان در انتخابات تعیین هیئت مدیره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: سمت اعضای هیئت مدیره بر مبنای بیشترین تعداد آراء مأخوذه در مجمع به ترتیب یک نفر رئیس انجمن (رئیس هیئت مدیره) یک نفر نائب رئیس اول، یک نفر نائب رئیس دوم، یک نفر خزانه دار و یک نفر منشی و دو نفر به عنوان اعضای علی‌البدل تعیین می‌شود.

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت گلپایگان همچنین از حضور 116 نفر عضو در انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گلپایگان خبر داد و گفت: 12 نفر برای انتخابات انجمن کاندید شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر همشهریان می‌توانند با تلفن‌های 3286666 و یا 124 تماس حاصل کنند و علاقه مندان به مطالعه و تحقیقات بیشتر به سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان به نشانی WWW.CPPO.IRمراجعه کرده و متن قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی و متن اساس‌نامه مصوب هیئت دولت را ملاحظه کنند.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول