اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا بهارستان نهم

11 هزار نفر اجرای انتخابات در خراسان شمالی را بر عهده دارند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: بیش از 11 هزار نفر اجرای انتخابات نهم مجلس در این استان را بر عهده دارند.

11 هزار نفر اجرای انتخابات در خراسان شمالی را بر عهده دارند
ابوالحسن وحیدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ این تعداد عوامل برگزاری انتخابات را هیئت‌های اجرایی، اعضای شعب اخذ رأی، ناظران و بازرسان تشکیل می‌دهند.
وی همچنین تعداد شعب اخذ رأی پیش بینی شده برای انتخابات مجلس در این استان را 702 صندوق رأی عنوان کرد و گفت: البته احتمال افزایش یا کاهش این تعداد صندوق از سوی هیئت‌های اجرایی وجود داشته که به زودی مشخص می‌شود.
وحیدی تصریح کرد: بر اساس تعداد صندوق‌های پیش‌بینی شده توسط ستاد انتخابات برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی از این تعداد، 269 صندوق ثابت شهری و 128 صندوق رأی ثابت روستایی و همچنین 18 صندوق سیار شهری و 287 صندوق روستایی به خاطر پراکندگی جمعیت روستایی است.
به گفته دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی؛ در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در این استان 666 صندوق رأی برپا شده بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه آمار حائزان شرایط شرکت در انتخابات و همچنین رأی اولی‌ها در خراسان شمالی در حال جمع آوری است، تصریح کرد: این آمار طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
وحیدی اظهار داشت: طی انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی 513 هزار و 494 نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات بوده که از این تعداد 319 هزار و 987 نفر معادل 30/66 درصد در این انتخابات شرکت کردند.
وی همچنین میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی را 87 درصد برشمرد و اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم در انتخابات این دوره در کشور 85 درصد بوده است که امید می‌رود مردم استان در انتخابات مجلس نهم نیز حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی بر برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت بی‌طرفی کامل تأکید کرد و اظهار داشت: طی سه دهه گذشته، 29 انتخابات پر شور و سرنوشت ساز در این استان برگزار شده است و بازتاب آراء مردم، سبب تثبیت نظام در عرصه افکار عمومی و الگو شدن نظام اسلامی و دینی در جهان شده است.
خراسان شمالی با دارا بودن 836 هزار نفر جمعیت، هفت شهرستان دارد.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول