اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حداد عادل:

کاسه صبر مردم در عاشورای 88 لبریز شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در روز عاشورای 88 کاسه صبر مردم لبریز شد و بعد از چندماه تحمل فتنه‌گران، مردم به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و 9 دی به اوج خودش رسید.

کاسه صبر مردم در عاشورای 88 لبریز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه غلامعلی حدادعادل در سالگرد حماسه مردمی نهم دی‌‌ماه در اجتماع عظیم مردم طرقبه اظهار داشت: باید در سالروز حماسه 9 دی که روز بصیرت نام گرفته است به حوادث تلخی که در روزهای قبل از این حماسه مردمی شکل گرفته اشاره شود و گذشته را چراغ راه آینده خودمان بکنیم.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت مردم و با کشته شدن هزاران نفر به پیروزی رسید و یک حکومت دینی در این کشور برپا شد و این مردم یک روحانی پاک و ساده را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند.
وی افزود: حضرت امام‌خمینی (ره) هم ندای رهبری مسلمانان را سر دادند و فرمودند من با اطمینان می‌گویم که قرن آینده قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.
حدادعادل با اشاره به قیام‌های مردمی در منطقه تأکید کرد: این بیداری‌اسلامی که در منطقه دیده می‌شود، نتیجه مستقیم قیام امام راحل و مردم عزیز ما بوده و پیش‌بینی امام هم همین بود.
وی تأکید کرد: چنین نتیجه و تحولی هرگز مورد قبول قدرت‌های زورگو و مستکبر عالم نبود و آنها می‌خواستند تمام کشورها در چنگ خودشان و در مستعمره‌شان باشند.
رئیس سابق مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به دشمنی دیرینه این کشورها در قبال ایران اظهار داشت: از روز اولی که این ملت برای آزادی و جمهوری‌اسلامی به پاخاست توطئه‌های آنها هم آغاز شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در دو سال ابتدایی پیروزی انقلاب، دشمن سعی در ایجاد ناامنی در گوشه و کنار ایران اسلامی داشت که با بصیرت و اتحاد مردم این نقشه‌ها برای براندازی نظام اسلامی کارساز نبود و تمام دشمنان نیز به این نتیجه رسیدند.
وی افزود: وقتی دشمن از ایجاد تشنج در برخی نقاط ایران نتوانست نتیجه دلخواهش را به‌دست آورد به جنگ سخت رو آورد و با تحمیل کردن هشت سال جنگ علیه مردم مظلوم در یک نظام نو پا سعی بر نابودی آن داشت اما باز هم در این تصمیم خود دچار اشتباه شده بود و به شکر خدا شکست سنگینی بر آنان تحمیل شد.
حدادعادل تصریح کرد: مردم همانطور که برای انقلاب جانفشانی کرده بودند در ایام دفاع مقدس نیز جان خود را کف دست گرفته و در راه اعتقادات و عشق خود به اسلام و امام‌خمینی (ره) در برابر صدام جنایتکار ایستادند و تا آخرین لحظه جنگ هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکردند.
وی افزود: وقتی دشمن در این طرح هم با شکست روبه‌رو شد به تکاپو افتاد تا با طرحی نو و کارآمد به مقابله با این نظام الهی برخیزد به همین دلیل جنگ نرم را در برنامه خود آماده کرد تا فکر مردم عوض، مبهم و آشفته شده و نسبت به نظام بدبین شوند.
وی اظهار داشت: دشمنان به جای ساخت بمب‌افکن در اینترنت سایت درست کردند، روزنامه چاپ کردند و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی علیه این نظام به راه انداختند.
حدادعادل با اشاره به فعالیت شبکه‌های بسیار در مخالفت با نظام جمهوری‌اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 120 شبکه تلویزیونی خارجی به زبان فارسی علیه جمهوری‌اسلامی تبلیغات می‌کند و تلاش اینها فقط برای این است که بتوانند ذهن‌ها را نسبت به حکومت ایران بدبین کنند و نیروی عظیم مردمی را از انقلاب بگیرند.
وی تصریح کرد: دخالت در انتخابات همیشه یکی از برنامه‌های دشمن در کشورهای دلخواهش بوده است و اینها همیشه انتخابات را در این کشورها یک فرصت مناسب تشخیص می‌دادند تا نقشه‌های خودشان را با آشفته کردن ذهن مردم عملی کنند و در این بین دشمنان جمهوری‌اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برنامه داشتند.
وی با اشاره به نام‌گذاری اتفاقات سال 88 به عنوان فتنه خاطر نشان کرد: آنچه در قبل و بعد از انتخابات در ایران اتفاق افتاد که به روز 9 دی سال 88 منتهی شد اسم آن را فتنه گذاشته‌اند و این فتنه یک کلمه قرآنی است و در جاهای مختلف قرآن کلمه فتنه آمده است و در نهج‌البلاغه نیز راجع به فتنه مطالبی را می‌بینید.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به غبار آلود بودن فضا در جنگ نرم اظهار داشت‌: در جنگ سخت دوست و دشمن از هم جدا و شناخته شده هستند و مرزها دقیق مشخص است اما در فتنه فضا غبارآلود و تیره و تار است.
وی تأکید کرد: در فضای مبهم نمی‌توان تشخیص داد دوست و دشمن چه کسی هست و این غبار آلودگی فضا خاص فتنه است.
حدادعادل با اشاره به فضای فتنه‌گون در زمان امیرالمومنین(ع) افزود: چرا امیرالمومنین (ع) این خصوصیات را ذکر می‌کنند زیرا در آن زمان نیز مردم دچار فتنه شده بودند و برای شناخت راه حق از راه باطل دچار مشکل شده بودند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در جمع مردم طرقبه اظهار داشت: برخی دوستان حضرت علی (ع) در گرد و غبار فتنه مسموم شده بودند و در غبار فتنه گیر کرده بودند و عده‌ای که در اسلام نیز سابقه داشتند و مردم اینها را مجاهد و پیشتاز جامعه می‌دانستند دچار تردید و یا اشتباه شده بودند.
وی گفت: جنگ جمل و نهروان حاصل غبارآلودگی ایام فتنه بود.
حدادعادل با اشاره به وقایع سال 88 اظهار داشت: برخی عوام و خواص در زمان فتنه گیج و سردرگم می شوند و این از خصوصیات فتنه است و در سال 88 هم دقیقا فضا غبارآلود شده بود و فردی که هشت سال در زمان امام نخست‌وزیر بود و یا فردی که رئیس مجلس این نظام بود نتوانستند راه حق را دنبال کنند و با دشمنان همگام شده و علیه نظام گام برداشتند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد: ادعای تقلب در انتخابات گفتنش بسیار آسان است اما کسی که این ادعا را می‌کند باید سند داشته باشد و این حرف را اثبات کند نه این‌که در دستانش هیچ مدرک و سندی نداشته باشد اما در بین مردم بگوید که من مدارک معتبر دارم و از ارائه آنها خودداری کند.
حدادعادل با بازخوانی روزهای انتخابات افزود: از همان روز انتخابات صحبت تقلب را مطرح کردند و ما شاهد داریم و گزارش‌هایی داریم که این افراد قبل از انتخابات تصمیم گرفته بودند که اگر کاندیدای مورد نظرشان انتخاب نشد، بگویند در انتخابات تقلب شده است.
وی گفت : مگر مشاهده نکردید آن خانمی که در موقع انداختن رأی خودش در روز انتخابات اعلام کرد من به فلانی رأی می‌دهم و اگر ایشان انتخاب نشد بدانید که حتما تقلب شده و بعد هم اعلامیه دادند که چنین و چنان خواهد کرد و دودش به چشم کی می‌رود.
حدادعادل بیان داشت: همان روز انتخابات زمزمه تقلب را شروع کردند و جالب اینجاست که در عصر روز انتخابات که هنوز در صندوق‌ها باز نشده و شمارش شروع نشده بود یکی از نامزدهای انتخابات خبرنگارهای داخلی و خارجی را دعوت می‌کند و اعلام می‌کند من با فاصله آرای زیاد رئیس جمهور شده‌ام در صورتی که هنوز صندوق‌ها باز نشده بود.
وی با اشاره به این موضوع که اینها با القای پیروزی در جامعه قصد تشویش اذهان مردم را نسبت به نظام داشتند اظهار داشت: این حرکت به خاطر این بود که یک مطلب مبهمی را در جامعه القا کنند و مردم را گیج کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه این افراد از احساسات مردم و جوانان برای مقاصد خود استفاده کردند افزود: از همان عصر روز انتخابات برخی‌ها در مقابل وزارت کشور جمع شدند و از روز بعد نیز این تجمعات در خیابان‌ها ادامه یافت و هرج و مرج و شلوغی‌های تخریبی در بین این اجتماعات شکل گرفت و ضرباتی به مردم و بیت‌المال وارد شد.
وی با اشاره به حرکات غیرارزشی در روزهای مهم سال مانند روز قدس که در آن به آرمان‌های امام راحل بی احترامی شد و شعارهایی به مخالفت از آن آرمان‌ها داده شد خاطرنشان کرد: از ابتدای ناآرامی‌‌هایی که در کشور صورت گرفت سران فتنه خط و مرز خودشان را با این جریانات هم سو کردند و همیشه از آنان حمایت کردند.
حدادعادل با اشاره به حوادث تلخ عاشورا اظهار داشت: بدترین صحنه‌ای که ممکن بود در ادامه جریانات فتنه صورت بگیرد در عاشورا رخ داد و اینها که تا آن روز به صورت مخفی در مبارزه با مقدسات بر آمده بودند آشکارا به مقدسات توهین کردند و به خیمه‌های عزاداری امام‌حسین(ع) حمله کردند در صورتی که مردم در هیئت‌ها در حال عزاداری بودند.
وی با اشاره به محاسبات اشتباه این افراد گفت: اینها فکر کرده بودند که چون ملت ایران در سال 57 روز تاسوعا و عاشورا در خیابان تظاهرات کردند و آن رژِیم سرنگون شد، اینها هم می‌توانند با این حرکت به پیروزی برسند همینطور که فکر کرده بودند ملت ایران در سال 57 از پشت بام‌ها الله‌اکبر می‌گفتند و موفق شده‌اند اینها هم بروند و در پشت بام‌ها الله‌اکبر بگویند. حدادعادل در بازخوانی عاشورای 88 گفت: در روز عاشورا هر جایی را می‌دیدند آتش می‌زدند و با پرتاب وسایل آتش‌ زا به هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی حمله می‌بردند در صورتی که بیشتر مردم در مساجد در حال عزاداری بودند.
حدادعادل افزود: خود مردم این افراد را از خیابان‌ها جمع کردند اما باور اهانت به امام حسین در روز عاشورا و در خیابان‌های تهران برای مردم ایران بسیار سخت بود و نتوانستند دیگر از این موضوع نیز بگذرند زیرا اصل دین و ولایت فقیه مورد حمله قرار گرفته بود.
وی گفت: در روز عاشورای 88 کاسه صبر مردم لبریز شد و بعد از چند ماه تحمل فتنه‌گران، مردم به صورت خودجوش به خیابان‌ها ریختند و 9 دی به اوج خودش رسید و این روز ، روز تجلی بصیرت مردم ایران شد.
حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد‌: مردم تشخیص دادند که این یک توطئه است که دست خارجی پشت آن است و عده‌ای هم در داخل در حال طراحی آن هستند و مردم با حضور سیل‌آسای خودشان به این ماجرا خاتمه دادند و برای همیشه دشمن را ناامید کردند.
انتهای پیام/م10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول