اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

سنددار شدن 5 رقبه وقفی در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از سنددار شدن پنج رقبه وقفی از موقوفات محمد ابراهیم هادوی شهرستان بیرجند خبر داد.

سنددار شدن 5 رقبه وقفی در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین کارها که موقوفات استان تثبیت می‌شود و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری به عمل می‌آورد سند مالکیت رقبات موقوفات است.
وی افزود: بنابراین باید کلیه موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه شناسایی و پلاک ثبتی آنها مشخص و برای هر موقوفه و بقاع و اماکن متبرکه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این اسناد شامل شش‌دانگ پنج پلاک ثبتی واقع در خیابان انقلاب بیرجند است.
گرایلی افزود: استیفای حقوق موقوفات با بسیج همگانی حقوقی و ثبتی با تأکید بر سند دار کردن موقوفات و بقاع متبرکه انجام می‌پذیرد.
وی گفت: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد زیرا یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: طبق  تفاهم‌نامه مشترک فی ما بین سازمان اوقاف و ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات مثمر ثمری در راستای سند دار کردن موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه صورت پذیرفته است.
گرایلی با تاکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، افزود: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.
وی با اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از طریق وقف خاطرنشان کرد: این سنت حسنه برای امنیت جامعه و برطرف شدن مشکلات و معضلات است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای تحقق این امر همکاری مردم و مسئولان به ویژه قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک ضروری است.  
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول