اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سمنان خبر داد

رشد 1.3 درصدی ولادت‏ها/ کاهش 1.3 درصدی مرگ و میرها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در آمار جالب توجهی از رشد 1.3 درصدی ولادت‏ها و کاهش 1.3 درصدی مرگ و میرها در این استان خبر داد.

رشد 1.3 درصدی ولادت‏ها/ کاهش 1.3 درصدی مرگ و میرها
عباسعلی طالب‏بیدختی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در سمنان، با اشاره به هفته ثبت احوال اظهار داشت: در هشت ماهه امسال، 6 هزار و 373 فقره ولادت در استان سمنان رخ داده است.
وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته، 6 هزار و 290 واقعه ولادت در این استان ثبت‏شده بود که آمارها بیانگر رشد 1.3 درصدی در این بخش است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در تحلیل بیشتر آمارها در این بخش گفت: ماهانه 796 واقعه ولادت در استان سمنان ثبت شده است که این رقم در هر روز 26 واقعه و در هر ساعت 1.1 واقعه است.
طالب‏بیدختی همچنین از فوت 2 هزار و 44 نفر در استان سمنان در هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در مدت مشابه پارسال، 2 هزار و 71 نفر در استان سمنان به دیار باقی شتافته بودند که آمارها در این بخش نشانگر کاهش 1.3 درصدی مرگ و میرهاست.
وی همچنین گفت: روزانه 8.51 نفر و ماهانه 255 نفر در استان سمنان جان به جان‏آفرین تسلیم می‏کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: به نظر می‏رسد همراه با تحقق اهداف سازمان ثبت احوال، توجه به مباحث فرهنگی به ویژه در حوزه "مهندسی فرهنگ نام‏گذاری" به عنوان یکی از دغدغه‏های سازمان، نیازمند برنامه‏ریزی دستگاه‏های فرهنگی کشور و یک تلاش فرابخشی است.
طالب‏بیدختی افزود: به بهانه فرا رسیدن هفته ثبت احوال، ضمن ارج نهادن به تلاش‏های ارزشمند یاوران ثبت، ثبت‏یاران و دفاتر پیشخوان دولت که به یاری ‏ما آمده‏اند، از زحمات کارکنان خدوم ثبت احوال در سراسر استان سمنان صمیمانه سپاسگزاری می‏شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول