اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران:

دشمنان برای ضربه ‌زدن به ایران فتنه‌های دیگری بپا می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به فتنه 88 گفت: این واقعه‌ها باید چراغ راه ما در آینده باشد چون دشمن و کسانی که این فتنه‌ها را می‌چینند به همین برنامه اکتفا نمی‌کنند و فتنه‌های دیگری را در پیش خواهند گرفت.

دشمنان برای ضربه ‌زدن به ایران فتنه‌های دیگری بپا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر مراسم بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه مازندران، روسای دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران شامگاه یکشنبه در نمازخانه پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در این مراسم به توصیه‌هایی از مقام معظم رهبری در ارتباط با 9 دی ماه اشاره کرد و گفت: تأکید بر رویکرد تبیین و پرهیز از سطحی‌نگری، تحلیل و تببین ابعاد و ریشه‌های فتنه سال 88 و شیوه‌های دشمن در براندازی نرم، توجه به اصل ولایت فقیه و تبیین و تشریح جایگاه و نقش رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی انقلاب، آرمان‌های امام، بصیرت، آگاهی، اعتماد ملی و وحدت مردم از توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد نهم دی ماه 88 است.
وی با اشاره به فتنه 88 افزود: این واقعه‌ها باید چراغ راه ما در آینده باشد چون دشمن و کسانی که این فتنه‌ها را می‌چینند به همین برنامه اکتفا نمی‌کنند و فتنه‌های دیگری را در پیش خواهند گرفت.
ایزدی‌فرد ادامه داد: اگر مشکل حلاوت دنیا و مرارت دین را بتوان با ترنم موعظه و پند برطرف کرد، گره کور فتنه را جز با دو چشم بصیرت و تقوا نمی‌توان از هم گشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با تأکید بر معنای فتنه اذعان کرد: فتنه در قرآن به معنای آزمایش، امتحان، فریب، بلا و عذاب، شرک و بت‌پرستی، گمراهی، سوختن در آتش و جلوگیری معنا شده است.
وی با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه آل عمران افزود: فتنه الهی، آزمایشی است که از سوی خداوند برای ایمان انسان‌ها مشخص شده که امری حکیمانه، معقول و ضروری است تا صف مومنان از غیر مومنان جدا شود و این امر فلسفه آفرینش دنیا است، در حالی که انگیزه انسان‌ها از فتنه، برآشفتن فضای فکری و درونی فرد و جامعه است تا در آب گل آلودی که ایجاد کرده‌اند ماهی مقصود را صید کنند.
ایزدی‌فرد گفت: از آنجایی که منشأ فتنه قلب بیمار و کژاندیش است و اختصاص به منافق ندارد پس در جبهه فراگیر فتنه‌انگیران طیفی گسترده فراهم می‌آیند از کافر و منافق تا نادان و مغرض و مسلمان بیمار دل در هر لحظه درگیر فتنه شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با بیان چگونگی پدیدآمدن فتنه‌ها و فرمایش امیرالمومنین(ع) در این مورد ادامه داد: همان آغاز پدید آمدن فتنه‌ها، هواپرستی و بدعت‌گذاری در احکام آسمانی است، نوآوری‌هایی که قرآن با آن مخالف است و بدانید اگر حق خالص و یک دست بود بر آدم خردمند پوشیده نمی‌ماند، اما مشتی از آن و مشتی از این گرفته و با هم آمیخته می‌شوند و اینجا است که شیطان بر دوستان خویش مسلط می‌شود.
وی در ادامه گفت: معلوم می‌شود که فتنه‌گران با در آمیختن کلمات حق و باطل به یکدیگر جو آشفته‌ای را پدید می‌آورند که ساده‌اندیشان گمان می‌کنند اگر باطل را رد کنند، حق را رد کرده‌اند.
ایزدی‌فرد با اشاره به طراحی فتنه 88 از قبل از انتخابات اضافه کرد: فتنه 88 از پیش طراحی شده و نیروهای خارجی در آن دخیل بوده‌اند همان‌طور که مایکل لوین در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت ماجرا به دوران انتخابات باز نمی‌گردد بلکه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود.
این مسئول در ادامه گفت: تأسیس رادیو زمانه توسط فرح کریمی که عضو شاخه نظامی منافقان است و نماینده حزب سبزها در پارلمان هلند و حمایت از فتنه در قبل و بعد از فتنه بود نیز از نمونه‌های بارز طراحی فتنه 88 قبل از انتخابات است.
وی با بیان ویژگی‌های تفکرات شیطانی گفت: چهار عامل بی‌اخلاصی، بی‌تقوایی، بی‌بصیرتی و عدم تمسک به اولیا حق انسان را به فتنه می‌کشاند و آن انسانی چراغ راه خود را پیدا خواهد کرد که خلاف این چهار عنصر حرکت کرده و تقوا، اخلاص، بصیرت و تمسک به اولیا را سرلوحه کار خود قرار دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به برکات فتنه 88 متذکر شد: فتنه 88 از موهبت الهی و برای ما نعمت بود، زیرا که دشمن تمام نیروهای خود را به میدان آورد؛ اما همانند جنگ احزاب موفق نشد، نسل اول و دوم ما فهمیدند که تنها راه بازگشت به امام و آموزه‌های او است و نسل سوم و چهارم دریافتند که چه کسی مسلمان انقلابی است و آموزه‌های انقلاب تجربه شد و همه به وضوح دیدند که آیت الله خامنه‌ای، خمینی دیگر است.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم بیانیه دانشگاهیان دانشگاه مازندران که به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه تاریخی ملت ایران نوشته شده بود قرائت شد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول