اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع نوسازی ایران:

ایران در سال 94 حدود 3 میلیون تن برنج مصرف دارد‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع نوسازی ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 94 جمعیت به 77.6 میلیون نفر و میزان مصرف برنج هم به 2.95میلیون تن برسد.

ایران در سال 94 حدود 3 میلیون تن برنج مصرف دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بهزاد اعتمادی عصر امروز در ششمین جلسه ستاد معین در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه افزایش رشد جمعیت، افزایش مصرف برنج را هم به همراه دارد، تصریح کرد: ‌سایر کشورها هم همین وضعیت را دارند و در سال‌های آینده نیاز جدی به واردات برنج خواهیم داشت.
اعتمادی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا نیاز به واردات برنج کاهش یابد، گفت: در سال 82 جمعیت کشور 62 میلیون نفر و میزان مصرف برنج هم 62.62میلیون تن بوده که در سال 89 با جمعیت 72.6 میلیون نفر، میزان مصرف برنج به 2.79 میلیون تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال 94 جمعیت به 77.6 میلیون نفر و میزان مصرف برنج هم به 2.95میلیون تن برسد.
اعتمادی یادآور شد: در مقایسه با تولید داخل و میزان واردات، سال گذشته یک میلیون تن برنج وارد کرده‌ایم و این ضعف همواره وجود داشته است.
مشاور این طرح خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی به مرز خودکفایی در تولید برنج دست یابیم.
مدیرعامل شرکت صنایع نوسازی ایران با اشاره به اینکه 41.6 درصد از سطح زیر کشت برنج کشور در مازندران،33.1 درصد در گیلان و 9.5 درصد در گلستان است، گفت: در مجموع سه استان شمالی 85 درصد از سطح زیر کشت برنج در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه پایلوت این طرح در 50 هزار هکتار از مازندران آغاز می‌شود، اضافه کرد: این طرح سپس به استان‌های نزدیک مازندران و در نهایت در کل کشور تسریع می‌یابد.
اعتمادی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی بخشی از نیاز واردات برنج را برطرف می‌کند، اظهار داشت: سایر دستگاه‌های مرتبط هم باید در این زمینه همکاری کنند.
انتهای پیام/‌ش30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول