اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی محمودآباد:

محمودآبادی‌ها در نشای دوباره برنج در مازندران دوم شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی محمودآباد از کسب رتبه دوم نشای مجدد برنج این شهرستان در مازندران خبر داد.

محمودآبادی‌ها در نشای دوباره برنج در مازندران دوم شدند
غلامرضا سلطان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد بیان داشت: بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سال جاری از مجموع 237 هزار و 660 هکتار اراضی برنج نشا شده، سطحی حدود 236 هزار و 400 هکتار برداشت شد که در بحث پرورش رتون نیز محمودآباد رتبه سوم مازندران را کسب کرد.
وی تصریح کرد: از این مقدار سطحی حدود 92 هزار هکتار به ارقام پرمحصول و حدود 144 هزار هکتار به کشت ارقام محلی اختصاص داشت.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های بخش کشاورزی در سال جهاد اقتصادی، پس از برداشت ارقام محلی کشت دوم برنج در دستور کار ویژه سازمان قرار گرفت که در گستره حدود 60 هزار هکتار اقدامات کشت و کار انجام شد.
سلطان احمدی با بیان اینکه عملیات پرورش رتون در سطحی حدود 44هزار و 520 هکتار و عملیات نشا مجدد در سطح 14هزار و 785 هکتار بوده که نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داشته، افزود: در بحث پرورش رتون شهرستان‌های آمل با 15 هزار هکتار، بابل با 14 هزار و 600هکتار، محمودآباد با 7 هزار و 600 هکتار و فریدونکنار با 3 هزار و 210 هکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص داده‌اند.
وی اضافه کرد: در زمینه نشای دوباره نیز شهرستان‌های آمل با 5 هزار و 300 هکتار، محمودآباد با 4 هزار و 40 هکتار، فریدونکنار با یک هزار و 670 هکتار و جویبار با یک هزار و 92 هکتار، بیشترین سطح را به خود اختصاص داده اند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در پرورش رتون یک هزار و 562 کیلوگرم و در نشای دوباره برنج، 2 هزار و 652 کیلوگرم بوده که بیش از 108 هزار تن شلتوک برداشت شده، اذعان داشت: میزان برنج استحصال شده از عملیات مورد نظر با احتساب ضریب تبدیل 63 درصد، معادل 68 هزار و 500 تن بوده که ارزش اقتصادی آن براساس حداقل قیمت کف 32 هزار ریال در هر کیلوگرم معادل 2 هزار و 55 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
سلطان احمدی اذعان داشت: اگر درآمد حاصل از نیم‌دانه و سبوس نیز به آن اضافه شود درآمد حاصل از کشت دوم و پرورش رتون سال جاری بیش از 235 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول