اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا خبر داد:

برخورد شدید با فروشندگان قرص برنج آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از برخورد شدید با فروشندگان قرص برنج در این شهرستان خبر داد.

برخورد شدید با فروشندگان قرص برنج آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حسین عباسقلی‌زاده در جلسه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت فروش هرگونه قرص برنج در واحدهای صنفی، ولی باز هم گزارشاتی مبنی بر فروش این نوع قرص در برخی از واحدهای صنفی مرتبط با مواد شیمیایی و کشاورزی به شبکه بهداشت آستارا رسیده است.
وی با اشاره به خطرناک بودن قرص برنج، افزود: این قرص با وزنی حدود سه گرم با بوی سیر یا ماهی گندیده دارای قدرت جذب سریع و استثنایی بالا بوده و فاقد جذب پوستی است که هرگز نباید از آن در منزل یا انبارهای نگهداری برنج استفاده شود.
این مسئول، با هشدار به تمام فروشندگان مرتبط با محصولات کشاورزی، بیان داشت: قرص برنج دارای ترکیب خطرناکی از فسفیدهاست که در تماس با اسید معده و رطوبت آن ماده سمی مهلک به نام «فسفین» آزاد می‌کند که هرچه این ترکیبات تازه‌تر باشد گاز بیشتری آزاد و خطر مرگ بیشتر و سریع‌تر می‌شود.
عباسقلی‌زاده ادامه داد: قرص‌های برنج مورد استفاده به صورت قاچاق وارد آستارا شده و در صورت شناسایی با عاملان آن به شدت برخورد می‌شود.
وی، شانس زنده ماندن فرد استفاده کننده از قرص برنج را بسیار پایین دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده نخستین علایم استفاده از این قرص مانند تهوع، استفراغ، درد شکم و تنگی نفس باید بلافاصله فرد مسموم را به هوای آزاد برده و در صورت داشتن هوشیاری مجبور به تهوع کنند و سریعا بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا یادآور شد: کشاورزان، فروشندگان عمده برنج و دارندگان انبارهای غلات، خوراک دام، تنباکو و غیره باید برای جلوگیری از کپک‌زدگی هرگز از قرص برنج استفاده نکنند و برای این منظور به جهاد کشاورزی آستارا مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: مردم آستارا می‌توانند در صورت مشاهده یا اطلاع از فروش قرص برنج به هر نحو ممکن مراتب را بلافاصله با شماره تلفن 5213895 یا 5213033 شبکه بهداشت این شهرستان درمیان بگذارند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول