اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بهار:

180 رابط بهداشتی در بهار فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار گفت: در حال حاضر 180 نفر به‌عنوان رابطان بهداشتی در سطح شهرستان بهار فعالیت می‌کنند.

180 رابط بهداشتی در بهار فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مجید موانه‌ای ظهر امروز در مراسم تجلیل از رابطان بهداشتی شهرستان بهار، سلامتی را محور توسعه خواند و افزود: مسائل و مشکلات بهداشتی را نمی‌توان فقط در بخش بهداشت حل کرد چرا که جلب مشارکت تک تک افراد جامعه و دیگر بخش‌های توسعه برای حل مشکلات بهداشتی در رسیدن به سطح قابل قبول بر اساس منشور بین‌المللی بهداشت از ضروریات است.
وی گفت: در این راستا شبکه عظیم و موفق مردمی تحت عنوان رابطان بهداشت که بالاترین مشارکت زنان را در سطح جامعه دارا هستند در اختیار نظام سلامت است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بهار ادامه داد: اجرای برنامه رابطان بهداشت در سطح شهرستان نه تنها وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف بهداشتی است بلکه زمینه‌ساز رسیدن به توسعه مداوم و پایدار در جامعه است.
وی ابراز کرد: به همین دلیل باید برنامه رابطان بهداشت در چارچوبی گسترده انجام گیرد و رابطان بهداشت شهری با هدف ارتقای سطح سلامتی جامعه شهری فعالیت می‌کنند.
موانه‌ای، به انتظارات از رابطان بهداشت شهری اشاره کرد و افزود: شناسایی خانوارهای زیر پوشش و شناسایی نیازهای آنها و برقراری رابطه مناسب با خانوارها، آموزش دانش و مهارت‌های بهداشتی و انتقال دانستنی‌ها به خانوارهای زیر پوشش و دعوت از خانوارهای زیر پوشش خود به مرکز بهداشتی درمانی محله به منظور برخورداری از خدمات بهداشتی از جمله این موارد به شمار می‌رود.
وی در ارتباط با انتظاراتی که از رابطان بهداشت روستایی وجود دارد نیز گفت: بهتر است زنان داوطلب در امور بهداشت روستایی به‌عنوان رابطان بهداشت فعالیت کنند.
رئیس مرکز بهداشت بهار ادامه داد: شناسایی خانوارهای زیر پوشش و عهده‌داری مسئولیت 10 تا 20 خانوار روستایی، شرکت در کلاس‌های آموزشی و انتقال آموخته‌ها به مردم روستاها، همکاری با بهورز در سرشماری ابتدای سال، معرفی افراد نیازمند به دریافت خدمات بهداشتی به بهورز، همکاری با بهورز در خصوص گزارش‌دهی وقایع حیاتی در روستا از جمله انتظارات از رابطان بهداشت روستایی به شمار می رود.
وی ابراز کرد: در حال حاضر 180 نفر به‌عنوان رابطان بهداشتی در سطح شهرستان بهار فعالیت می‌کنند.
در پایان به 60 نفر از رابطان بهداشتی نمونه هدایایی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار اهدا شد.
 انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول