اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید مسئولان بهداشتی دیلم از اماکن تهیه غذا

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دیلم به همراه بازرسان بهداشتی به طور سرزده از اماکن تهیه و فروش غذای بیرون بر در سطح شهر بازدید کرد.

بازدید مسئولان بهداشتی دیلم از اماکن تهیه غذا
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پیش از ظهر امروز در این بازدید از 6 مکان تهیه و فروش غذاهای بیرون بر بازدید شد و نواقص و مشکلات بهداشتی مشاهده شده به متصدیان این رستورانها تذکر داده شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در هنگام بازدید بر رعایت بهداشت فردی آشپزها و کارگران، پوشیدن روپوش و کلاه تمیز، استفاده از دستکش، استفاده از روغن مایع مخصوص سرخ کردن برای طبخ غذا، استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف و رعایت بهداشت محیط آشپزخانه و رستوران تاکید کرد.
عبدالحسین ناصری در این بازدید به متصدیان این اماکن گفت: کار شما با سلامتی مردم در ارتباط است و باید در هنگام تهیه مواد اولیه، شستشو، پخت غذا و توزیع آن نکات بهداشتی را رعایت کنید.
وی گفت: در شهرستان دیلم در مجموع 29 مکان فروش مواد غذایی حساس شامل غذاهای بیرون بر،رستوران‌ها، آش فروشی‌ها، شیرینی پزی‌ها و نان فانتزی وجود دارد.
دراین بازدید مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان، کارشناس بهداشت محیط ستاد و کارشناس بهداشت محیط مرکز حضرت فاطمه(س) حضور داشتند.  
همچنین همزمان با فرا رسیدن فصل سرما و کوچ عشایر به مناطق روستایی دیلم برنامه سرکشی و مراقبت‌های لازم برای این قشر زحمتکش جامعه از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم انجام می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: همه ساله با ورود عشایر به این منطقه برنامه سرکشی، سرشماری، مراقبت از عشایر این منطقه انجام می‌شود.
عبدالحسین ناصری افزود: در ابتدای ورود عشایر به مناطق روستایی سیامکان، عامری، بیدو و امام حسن پرسنل بهداشتی مراکز برای سرشماری به این مناطق اعزام می‌شوند و مراقبت‌ها و آموزش‌های لازم را به این خانوارها ارائه می‌کنند.
ناصری اضافه کرد: تشکیل پرونده سلامت توسط بهورز، معاینه و ویزیت تمام بیماران و تجویز دارو توسط پزشک تیم سلامت، بیماریابی و تهیه لام خون مالاریا از کلیه افراد و واکسیناسیون گروه‌های هدف از جمله اقداماتی است که برای عشایر منطقه انجام می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: مراقبت گروه‌های هدف(زنان باردار وکودکان) و ویزیت مادران باردار توسط پزشک و مامای مرکز،آموزش تمام خانوارها در ارتباط با بیماریها و بهداشت فردی از دیگر خدماتی است که به عشایر ارائه می‌شود.
وی گفت: پس از انجام سرشماری از عشایر وارده به شهرستان جمعیت عشایر تحت پوشش این شهرستان 127 نفر و 32 خانوار است.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول