اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

7 خانه بهداشت در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت مرکز خانه بهداشت روستایی در این استان راه‌اندازی شد.

7 خانه بهداشت در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی پیش ازظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این دانشگاه، اظهار داشت: گسترش دسترسی و ارتقای کمی و کیفی خدمات در راس اقدامات حوزه بهداشتی قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه شبکه‌های بهداشتی درمانی در این استان، افزود: با انجام نظارت و پایش از شهرستان‌های بروجن، اردل، کیار، شهرکرد و فارسان و تهیه پسخوراند و پیگیری موارد لازم تاکنون 45 درصد مشکلات موجود در این بخش مرتفع شده است.
خسروی ادامه داد: به‌منظور ارتقای خدمات دهی و تسهیل دریافت خدمات بهداشتی درمانی در تعدادی از مراکز در نقاط محروم این استان بخش خصوصی خدماتی همچون توزیع دارو، انجام آزمایش، تزریقات و پانسمان را به متقاضیان ارائه می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین از راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی گرد پینه خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مراکز خانه بهداشت روستاهای مور و تلتاک، کلگه سردشت، تل ماران دهنو میلاس، منار جان، شاه نجف در این استان احداث و به‌بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی درمانی این دانشگاه در راستای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی مردم این استان، گفت: آموزش بهورزی، کارورزی و کارآموزی دانشجویان، بیمه روستائیان و پزشک خانواده، اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر، بازآموزی و نوآموزی کارکنان از مهم‌ترین این اقدامات است.
خسروی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی مهم‌ترین اصل بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه است، گفت: الگوهای نادرست زندگی و آمار بالای ابتلای به بیماری‌های مزمن فشارخون، دیابت و عوارض ناشی از چاقی و کم تحرکی، اصلاح شیوه زندگی تنها راه بهبود وضعیت کنونی سلامت جامعه است.
وی گفت: از آنجایی که سیمای بیماری و سلامت در میانسالان متفاوت با سایر گروه‌های سنی است و مداخله برای کاهش بار بیماری در این گروه به سادگی بیماری‌های واگیردار مقدور نیست و به شدت به مسائل فرهنگی و اجتماعی و شیوه زندگی آنان بستگی دارد، اصلاح شیوه زندگی و افزایش آگاهی افراد نسبت به ویژگی‌های این دوران می‎تواند گامی موثر در راستای بهبود وضعیت زندگی افراد باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول