اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان فیروزکوه:

نهی از منکر باید با بیان خوب انجام شود

خبرگزاری فارس: دادستان فیروزکوه گفت: بنا نیست که برای نهی از منکر برخورد قانونی با مردم صورت گیرد بلکه این کار باید با بیان خوب انجام شود.

نهی از منکر باید با بیان خوب انجام شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏اکبر عالیشاه ظهر امروز در همایش احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام علی (ع) می‏فرمایند کسی که منکر را با قلب، دست و زبانش انکار کند، مرده‏ای میان زندگان است.
وی با اشاره به فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) گفت: در آن زمان امام حسین (ع) دیدند که جای خوب و بد عوض شده و به همین دلیل با انگیزه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جهاد کردند.
دادستان فیروزکوه افزود: در بطن این جهاد و قیام بزرگ امام حسین (ع) شاهد امر به معروف و نهی از منکر خرد و جزئی هم می‏توان بود که اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا یکی از آنهاست.
عالیشاه تاکید کرد: ضروری است که مردم آشنایی کاملی از احکام الهی داشته باشند و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید این کار را انجام دهند.
وی با تاکید بر تقویت نظارت‏های همگانی گفت: اگر نظارت همگانی وجود داشته باشد قطعاً در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توفیق حاصل خواهد شد.
دادستان فیروزکوه ادامه داد: امام حسین (ع) در آن زمان آسیب‏ها را به خوبی شناخت و به قیام پرداخت.
عالیشاه تاکید کرد: امروز هم این نیاز وجود دارد که دستگاه‏ها، بسیجیان و سایر ارگان‏ها حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند.
این مسئول یادآور شد: امروز آسیب‏های جامعه بدحجابی، بداخلاقی‏ها، اتهام‏زدن‏ها، رفتن به سوی ماهواره، ترک نماز، شعار علیه نظام و... است که باید این توفیق حاصل شود که شاخک‏های جامعه را نسبت به این آسیب‏ها حساس کنیم.
دادستان فیروزکوه با اشاره به وظیفه مردم در برخورد با منکرات گفت: بنا نیست که برای نهی از منکر برخورد قانونی با مردم صورت گیرد بلکه این کار باید با بیان خوب انجام شود.
عالیشاه اضافه کرد: نمی‏توان با زبان تند و با بد اخلاقی و عصبانیت با منکرات برخورد کرد زیرا زبان گزنده و ناراحت‏کننده جز دفع مردم چیز دیگری به همراه ندارد.
وی تاکید کرد: تذکر لسانی باید مشوقانه باشد تا مردم درک کنند که امر به معروف و نهی از منکر آنها از موضع دل‏سوزی است.
دادستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‏های اجرایی گفت: دستوراتی که در این شوراها پیگیری می‏شود قطعاً در خروجی دستگاه‏ها نقش موثری دارد.
عالیشاه در تشکیل شورای امر به معروف در پایگاه‏های مختلف و حلقه‏های صالحین بسیج تاکید کرد و گفت: این حلقه‏ها باید در تمام ابعاد تشکیل شوند.
وی ادامه داد: همه ما به این موضوع اعتقاد داریم که امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت همه جوانب آن انجام شود و اینکه ما دیگران را مکلف به انجام کاری کنیم و خودمان آن عمل را انجام ندهیم نشان‏دهنده این است که مخالف این امر هستیم.
دادستان فیروزکوه اذعان داشت: فقط در جرایم مشهود است که ضابطان غیرنظامی حق ورود دارند که البته برای جرایم مشهود هم شرایط خاصی در نظر گرفته شده که در این صورت اگر نیروی انتظامی دیر وارد عمل شود و شرایط طوری باشد که طلب کمک صورت گرفت آن وقت باید این امر انجام شود.
انتهای پیام/ن10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول