اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد

آغاز طرح ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در کشور/ برنج در نوبت نخست

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آغاز طرح ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی به صورت پایلوت در مازندران و با محصول استراتژیک برنج خبر داد.

آغاز طرح ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در کشور/ برنج در نوبت نخست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا کرامتی‌فرد ظهر امروز در ششمین نشست ستاد معین صنعت مازندران اظهار داشت: طرح ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی به صورت پایلوت در مازندران و با محصول استراتژیک برنج انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: سودآوری بالا، کاهش ضایعات، افزایش برداشت برنج و برخی مسائل دیگری، سوالاتی است که در این طرح پاسخ داده شده است.
کرامتی فرد با بیان اینکه این صنعت سودآور بوده و می‌تواند توسعه یابد، بیان داشت: علاوه بر استفاده از ماشین‌آلات روز از تکنولوژی بومی‌سازی هم استفاده می‌کنیم.
معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه بحث تکنولوژی در این طرح از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، تصریح کرد: محصولاتی که تولید می‌کنیم باید متناسب با فرهنگ و نیاز مردم باشد که در این صورت بازار فروش پابرجاست.
کرامتی‌فرد با بیان اینکه در بسیاری از موارد آزمایشگاه برخی کشورهای خارجی در لوازم کشاورزی شده‌ایم، یادآور شد: می‌خواهیم با اجرای طرح، این فرصت را از کسانی که اینگونه با ما کار می‌کنند، بگیریم.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه باید شرکتی تشکیل دهیم که سرمایه‌گذاران در آن سهامدار شوند، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری 30 میلیارد تومان است که با توجه به تغییر نرخ ارز، پیش‌بینی می‌کنیم حجم سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیاردی نیاز باشد.
معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با سرمایه‌گذاری 15 میلیاردی و کمک بانک‌ها می‌توانیم شرکت را راه‌اندازی کرده و نیاز تکنولوژی داخل را تامین کنیم.
این مسئول در پایان اذعان داشت: طرح ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی به صورت پایلوت در مازندران و با محصول استراتژیک برنج توسط دانشگاه علم و صنعت بهشهر اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول