اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع بصیرت افزایی

جشنواره فرهنگی "فانوس" در مشهد آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی هنری، ادبی فانوس با موضوع بصیرت افزایی برای کودکان، نوجوانان و جوانان کار خود را آغاز کرد.

جشنواره فرهنگی "فانوس" در مشهد آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مدیر این کانون اظهار داشت: مقام معظم رهبری عنوان کردند که آن چیزی که در میان رفتارهای امیرالمومنین(ع) که شامل همه خصلت‌های نیک یک انسان و یک زمامدار است، مسئله "بصیرت‌بخشی و بصیرت‌دهی" به کسانی که نیاز به بصیرت دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: یعنی روشن کردن فضا در همه ادوار وبصیرت به عنوان شجاعت بی‌پایان و فداکاری عظیم در خدمت آگاه کردن مردم، عمق دادن به اندیشه آنان و ایمان مردم به کار رفته است.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور با در نظر گرفتن تاکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت جامعه امروز ما، افزایش بصیرت به ویژه برای کودکان و نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان مملکت اسلامی هستند اط اهمیت برخوردار است.
 وی افزود: در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اقدام به برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان فانوس کرده است که در این جشنواره علاقمندان می‌توانند در 9 عنوان همچون وبلاگ‌نویسی، پژوهش و نشریه دیواری در بخش فرهنگی، فیلمنامه‌نویسی، انیمیشن، نقاشی، عکاسی در بخش هنری و شعر و داستان در بخش ادبی شرکت کنند و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
راضیه باباخانی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با موضوعاتی چون برکات انقلاب مقدس اسلامی، هویت ملی، دوست‌یابی، خانواده و همراهی و کمک به پایداری آن، پوشش اسلامی، فرهنگ بومی و پایبندی به سنت‌ها و ارزش‌های پسندیده آن و انتخاب مسیر زندگی در این جشنواره شرکت کنند. 
باباخانی اظهار امیدواری کرد که برگزاری جشنواره‌هایی از این دست بتواند به فرایند ذهنی کودکان و نوجوانان در انتخاب مسیر درست و نگاه دقیق کودکان و نوجوانان نسبت به حوادث و مسایل پیرامون آنان کمک کند.
هر شرکت‌کننده می‌تواند در بخش‌های مختلف و بدون محدودیت، با توجه به شرط گروه سنی خود، شرکت کند. 
زمان آغاز ارسال آثار جشنواره 17 دی‌ماه امسال و جمع‌آوری آثار 29 اسفند ماه90 و اختتامیه اردیبهشت‌ ماه سال 91 است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول