اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس:‌ جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی به همت دفتر تبلیغات اسلامی و 5 سازمان و نهاد حوزوی و دولتی برگزار می‌شود.

جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر ثنایی با بیان اینکه امروزه عرصه تبلیغ عرصه گسترده‌ای است و عوامل متعددی در تاثیرگذاری و افزایش اثر‌گذاری تبلیغ وجود دارند، اظهار کرد: شناسایی این عوامل به ما کمک می‌کند تا موفقیت در عرصه تبلیغ دینی دوچندان شود.
وی افزود: عرصه تبلیغ عرصه گسترده‌ای است و منحصر به منبر نیست و عرصه‌های دیگری هم هست که شناخت ابزار جدید به همراه تلاش برای نوآوری گام مستحکمی برای گسترش و اشاعه امر تبلیغ دینی است.
مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی ادامه داد: به همین دلیل احساس شد مبلغان فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که کار تبلیغی را با محتوای دینی انجام می‌دهند و طی تجربه‌ای که در سالیان تبلیغ کسب کرده‌اند دست به نوآوری‌هایی می‌زنند که اگر شناسایی و ساماندهی و به دیگر مبلغان معرفی شوند می‌توان در جاهای دیگر این تجربیات را به کار بست.
وی اضافه کرد: به همین خاطر جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی به منظور پیگیری، شناسایی، پردازش و ساماندهی نوآوری‌ها و ایده‌های نوین در امر تبلیغ دینی در دستور کار قرار گرفته است.
ثنایی بیان کرد: بعد از شناسایی و ساماندهی نوآوری‌ها در عرصه تبلیغ، هم تقدیر و هم تشویق، حمایت و پشتیبانی از آن‌ها می‌شود تا با تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت این نوآوری‌ها گسترش پیدا کنند.
وی اظهار کرد: قلمروی این طرح نوآوری‌های اجرا شده توسط حوزویان و غیرحوزویان که در داخل و در خارج از کشور ارائه شده را شامل می‌شود ولی این طرح سه شرط اساسی دارد.
مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی بیان کرد: شرط اول این است که روش پیاده شده مرتبط با تبلیغ دینی باشد و دوم اینکه با ارزش‌های اسلامی و ساختار حوزه و روحانیت منافاتی نداشته باشد.
وی گفت: شرط سوم این است که روحانی محور باشد و ممکن است طرحی باشد که دو شرط اول را داشته باشد منتها روحانی محور نباشد که باید گفت این طرح به درد ما نمی‌خورد.
‌ثنایی در خصوص محورهای این جشنوراه افزود: این جشنواره دارای محتوای تبلیغ است که این محتوا تمام ابتکارات و نوآوری‌های انجام شده را در راستای موضوعات مورد نیاز مخاطبان شامل می‌شود.
وی ادامه داد: محور دوم این جشنواره عرصه محیطی و زمانی تبلیغ است که در هر محیطی غیر از مسجد و حسینیه و همچنین غیر از زمان‌های ایام تبلیغی رایج امکان تبلیغ داشته باشد.
مدیر اجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی با بیان اینکه بیشتر تبلیغ در حسینیه‌هاست و زمان تبلیغ بیشتر منحصر به محرم و رمضان است، گفت: طرحی باید بیاید که این عرصه و زمان آن را عوض کند.
وی بیان کرد: سومین محور روش‌های تبلیغی اعم از شفاهی، مکتوب و مجازی است و چهارم ابزارهای تبلیغی شامل تمام ابزارهای سنتی و نوین است که برای رساندن پیام مبلغ به مخاطب بتوان از آن استفاده کرد که در این گزینه جای می‌گیرد.
ثنایی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های این جشنواره این است که رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دبیر این جشنواره بوده و این جشنواره با همکاری و مشارکت 6 سازمان و نهادحوزوی و دولتی برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این سازمان‌ها و نهادهای حوزوی و دولتی عبارت از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امورخیریه و جامعة المصطفی العالمیه هستند و زمان تقریبی برگزاری این جشنواره نیز اواخر اردیبهشت ماه سال 91 است.
مدیراجرایی جشنواره نوآوری‌های تبلیغی دینی گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده از اوایل دی ماه فراخوان این همایش صورت می‌گیرد و مدت فراخوان نیز سه ماه است.
وی گفت: این جشنواره فرصت مناسبی می‌تواند باشد تا مبلغان نوآور عرصه دینی که در نقاط مختلف کشور حضور دارند و به نوعی گمنام هستند شناسایی و مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول