اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان خبر داد

تخصیص وام بلاعوض به مخترعان اصفهانی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: به مخترعانی که نام آنها در بنیاد ملی نخبگان ثبت شود از ۳۰ تا 300 میلیون ریال وام بلاعوض اختصاص می‌یاید.

تخصیص وام بلاعوض به مخترعان اصفهانی
هادی اکبرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در سال 85 تاسیس شده و متولی امور نخبگان و استعدادهای برتر در سطح کشور است.
وی افزود: این سازمان تنها بنیاد ملی است که دولتی بوده و زیرنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اداره می‌شود و شناسایی و ایجاد بستر قانونی لازم برای حمایت از نخبگان و مخترعان مهم‌ترین رسالت این بنیاد در استان اصفهان است.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه افراد تعریف شده در زیرمجموعه حمایتی این بنیاد شامل مخترعین، نخبه‌های علمی و برگزیدگان المپبیادهاست تصریح کرد: مخترعان در سه سطح طبقه‌بندی می‌شوند که سطح سه شامل افرادی است که اختراعشان مورد تایید بنیاد قرار گرفته و به تازگی نامشان در بنیاد ثبت شده است که این افراد می‌توانند سطح خود را ارتقا دهند.
وی اضافه کرد: از این افراد در راستای شرکت در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای حمایت شده و همچنین 30 تا 50 میلیون ریال وام بلا‌عوض  برای کامل کردن اختراع به آنها اهدا می‌شود.
اکبر‌زاده در ادامه  بیان داشت: همچنین به افراد سطح دو  و سه به ترتیب 200 و 300 میلیون ریال وام بلا عوض تعلق گرفته و می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه نیز استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه نخبگان علمی شامل افراد برگزیده در المپیاد و رتبه‌های برتر کنکور و دانشگاه‌ها هستند، گفت: به این افراد مقرری ماهانه تعلق گرفته و تسهیلات نظام وظیفه، حج عمره و تسهیلات سفر به خارج از کشور ایران برای ارائه مقالات علمی به آنها داده می‌شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان ادامه داد: نخبگان قرآنی در دو سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که افرادی که در زمینه حفظ و قرائت مقام بین‌المللی داشته باشند سطح یک نخبگان قرآنی و افرادی که مقام کشوری داشته باشند سطح دوم را تشکیل می‌دهند و به هرکدام تسهیلات ویژه‌ای اهدا می‌شود.
وی نخبگان هنری و فنی‌‌حرفه‌ای را از جمله دیگر گروه‌های تحت حمایت سازمان ملی نخبگان دانست و تاکید کرد: قوانین مربوط به نخبگان هنری در حال آماده‌سازی است که در آینده نزدیک ابلاغ شده و تسهیلات آن اجرایی می‌شود.  
اکبرزاده درباره چگونگی ثبت استعدادهای برتر و مخترعان در سازمان ملی نخبگان تصریح کرد: افرادی که احساس می‌کنند نخبه هستند می‌توانند مدارک خود را به این سازمان تحویل دهند تا بعد از تشکیل پرونده و تایید در سازمان نخبگان تهران نام آنها در فهرست نخبگان این سازمان ثبت شود.
وی افزود: مخترعین نیز می‌توانند اختراعشان را در سامانه ارزیابی آن‌لاین به نشانی اینترنتی www.isfahan.bmn.ir  ثبت کنند که پس از ارزیابی و تایید علمی مدرک و در طی سه یا چهار ماه سطح سه بنیاد به آنها تعلق می‌گیرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: همچنین برای تسهیل در این امر افراد می‌توانند به جای ثبت نام در سایت برای بررسی سریع‌تر طرحشان در جشنواره‌های منطقه‌ای، کشوری و استانی ثبت نام کنند تا ظرف یک تا سه روز طرحشان مورد داوری قرار گیرد.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی اصفهان، میدان قدس، خیابان علامه مجلسی، کوچه مشیر فاطمی، بن بست مشیر فاطمی، دفتر نخبگان استان اصفهان مراجعه و یا با شماره‌های 4484482 و 4484481 تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول