اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر:

139۰ اختراع به جشنواره منطقه‌ای کویر یزد رسید

خبرگزاری فارس: دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر گفت: تاکنون هزار و 397 اختراع از استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

139۰ اختراع به جشنواره منطقه‌ای کویر یزد رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی خاوری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تاکنون هزار و 397 اختراع به دبیرخانه هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر در یزد رسیده است.
وی افزود: 650 مورد از این اختراعات مربوط به استان یزد، 604 مورد کرمان، 78 مورد هرمزگان و 65 مورد مربوط به سیستان و بلوچستان است.
خاوری عنوان کرد: تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر کشور این است که مقام اول تا سوم در این جشنواره مطرح نیست و 10 امتیاز را در نظر می‌گیریم و هر فردی که بتواند این 10 امتیاز را کسب کند، برتر جشنواره کویر خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه این جشنواره نگاهی تجاری به اختراعات دارد، عنوان کرد: همه مخترعان سه‌شنبه شب (ششم دی‌ماه) گردهم می‌آیند و شرایط داوری برای آنها تشریح می‌شود.
خاوری با اشاره به صاحبان اختراعات و ابداعات ارسال شده به این جشنواره عنوان کرد: 600 نفر از این افراد برای نخستین بار در جشنواره شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه 412 نفر ثبت‌نام نهایی انجام داده و 180 اختراع در نهایت مورد داوری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اختراعات برتر بین سه تا 15 میلیون تومان حمایت می‌شوند.
خاوری یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره می‌توانند از برخی امتیازات بنیاد نخبگان نیز بهره‌مند شوند که خدمت سربازی از آن جمله است.
دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر با بیان اینکه هشتمین جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابداعات با عنوان کویر از هفتم تا نهم دی‌ماه در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، افزود: صبح چهارشنبه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود و از برگزیدگان هفت جشنواره قبلی نیز در این مراسم تجلیل می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: اختراعات رسیده به دبیرخانه نیز در نمایشگاهی به نمایش درمی‌آید و علاقمندان از ساعت هشت تا 14 می‌توانند از آن بازدید کنند.
وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه این جشنواره برای ما حائز اهمیت است، ادامه داد: دانش‌آموزان از اکنون باید بدانند که اختراع نیاز به ابزاری ویژه یا توانمندی خارق‌العاده‌ای ندارد و از این طریق به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک خواهیم کرد.
خاوری متذکر شد: در این نمایشگاه این جشنواره اختراعات و ابداعات در زمینه‌های مختلف برق و الکترونیک، کامپیوتر، مهندسی مواد و متالوژی، کشاورزی و... به نمایش گذاشته می‌شود.
دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای کویر خاطرنشان کرد: چهار غرفه فرهنگی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
خاوری مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را تجاری‌سازی اختراعات و ابداعات و کمک به مخترعان در این زمینه و جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول