اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم خبر داد:

رشد کمی و کیفی اختراعات و فناوری استان قم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم از رشد کمی و کیفی اختراعات ، فناوری و برنامه‌های کلان پژوهشی استان قم در یک سال گذشته خبر داد.

رشد کمی و کیفی اختراعات و فناوری استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن محرری در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به راه اندازی سامانه پژوهش و پژوهشگران استان اظهار داشت: این سامانه در زمینه دسته بندی، تدوین و نیاز سنجی پژوهشی استان توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر لزوم ارسال اطلاعات طرح‌های پژوهشی از سوی پژوهشگران ، اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی استان به این سامانه افزود: سامانه پژوهشی امکان خوبی را برای شناسایی و اولویت بندی پژوهش‌های کاربردی و به‌کار گیری آنها در زمینه رفع نیازهای اساسی استان فراهم کرده است.
نایب رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم از رشد 50 درصدی آثار فناوری و پژوهشی ارائه شده به ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با توجه به زمینه‌های فراهم شده و انجام فعالیت‌های گسترده تبلیغاتی و اطلاع رسانی، آثار پژوهشی ارسالی به دبیرخانه ستاد هفته پژوهش استان نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشت.
وی با تاکید بر اینکه این استقبال نشان از رشد علمی استان دارد، افزود: خوشبختانه در زمینه اختراع‏، فناوری و ساماندهی نخبگان و برنامه‌های کلان پژوهشی شاهد رشد چشمگیر استان هستیم.
معاون استاندار قم با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش در استان گفت: برنامه‌های امسال هفته پژوهش در کشور و استان از رشد کمی و کیفی، همچنین تنوع و گستردگی خوبی برخوردار بود و این مسئله نشانگر گسترش روز افزون و نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در جامعه است.
محرری با اشاره به عناوین برنامه‌های هفته پژوهش استان قم، برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به میزبانی استان قم و همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی را محوری‌ترین برنامه‌های اجرا شده در طول هفته پژوهش نام برد و گفت: برگزاری این قبیل برنامه‌های کلیدی بیانگر بلوغ و کمال محتوایی و اجرایی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است.
وی با قدردانی از تلاش پژوهشگران، مخترعین، فناوران و دست اندرکاران برگزاری ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان ادامه داد: قم با توجه به سوابق و جایگاه علمی و فرهنگی درخشان آن باید محور پژوهش و تکامل و پیشرفت علمی دنیای اسلام بوده و انتظار می‌رود که برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری هرسال با کیفیت و اثر بخشی بهتری نسبت به سنوات قبل برگزار شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول