اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتشار 3 اثر جدید توسط بوستان کتاب

خبرگزاری فارس: جنبش‌های اسلامى در اندونزی، سیمای اهل بیت(ع) در نهج‌البلاغه و بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم از جمله کتاب‌های تازه منتشر شده توسط بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به شمار می‌رود.

انتشار 3 اثر جدید توسط بوستان کتاب
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جنبش‌های اسلامى در اندونزی نوشته میرصالح حسینی جبلی از تازه ترین کتاب‌های منتشر شده از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.در مقدمه این اثر آمده است: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امروزه جهان اسلام با آن مواجه است درگیری میان مذاهب مختلف اسلامی است.
جریان‌های فکری و معرفتی گروه‌های اسلامی در سرزمین هزار جزیره اندونزی، فراز و نشیب‌هایی را در همبستگی اجتماعی مسلمانان پدید آورده است.
از جمله عواملی که موجب توسعه نیافتگی جامعه مسلمانان آن سرزمین در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی به شمار می‌رود، انحطاط و ضعف جنبش‌ها در مواجهه با چالش‌های درون گروهی و نیز ستیزهای گروه‌های غیرخودی و بیگانگان است.
این نوشتار به تقابل بنیان‌های معرفتی جنبش‌های اسلامی اشاره کرده و با شناخت موج بیداری اسلامی، افق‌های فراروی حرکت‌های اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
* سیمای اهل بیت(ع) در نهج البلاغه
سیمای اهل بیت(ع) در نهج البلاغه اثر غلام رسول محسنی ارزگانی از دیگر تازه‌های نشر انتشارات بوستان کتاب به شمار می‌رود.
در مقدمه این اثر آمده است: گوهرهای تابناک نهج‌البلاغه هنوز که هنوز است و از پس قرن‌ها در صدف نورانی خویش باقی است و آن‌گونه که باید شکافته نشده و از آن‌ها بهره گرفته نشده است. از آن میان، گوهر نورانی اهل‌بیت(ع) است که در آن صدف نهفته مانده است.
این کتاب، با هدف بازشکافی و بهره‌گیری از گوشه‌ای از آن در سه بخش شامل فضایل ممتاز، محور علمی و مظلومیت اهل‌بیت(ع) تبیین و معرفی شده است.
*بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم
بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم از دیگر آثاری است که توسط سیدعبدالرسول حسینی زاده نوشته شده و از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.
در مقدمه این اثر می‌خوانیم: موضوع «نسخ» در قرآن، از جهت ارتباط آن با شناخت تاریخ تشریع و قانون‌گذاری و مراحل مختلف آن در اسلام، شیوه تربیتی این دین مبین و شناخت احکام نورانی آن اهمیت ویژه‌ای دارد و از صدر اسلام تاکنون همواره مورد توجه دانشمندان شیعه و سنی بوده؛ از این رو مخالفان اسلام و خاورشناسان با غرض‌ورزی و طرح شبهات، به آن توجه کرده‌اند.
گستره نسخ در زبان پیشینیان و روایات، به مراتب فراتر از اصطلاح اصولیان و مفسران متأخر است و سرچشمه زیاده‌روی در شمار آیات منسوخ در قرآن، غفلت از همین امر است.
این نوشتار ضمن معرفی نسخ، انواع و شرایط آن از دیدگاه فریقین و ارزیابی دلایل موافقان و مخالفان آن، ادعای نسخ 20 آیه را نقد و بررسی کرده و نسخ مطلق را فقط در آیه جزای فاحشه و نجوی و نسخ مشروط را در آیه 65 انفال ثابت و بقیه موارد را بدون دلیل دانسته است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول