اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

25 باب کتابخانه عمومی در خوزستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: از ابتدای سال 90 تاکنون 25 باب کتابخانه عمومی جدید در استان به بهره‌برداری رسید.

25 باب کتابخانه عمومی در خوزستان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رحیم فضیلت‌پور اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 25 باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های ماهشهر، باغ‌ملک، دشت آزادگان، ایذه، رامهرمز، رامشیر، گتوند، دزفول، اهواز، بهبهان، خرمشهر، آغاجاری و امیدیه به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: این کتابخانه‌ها با مساحت 8 هزار و 520 مترمربع و زیربنای 7 هزار و 359  مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان و یا از سوی خیرین استان اهدا و به بهره‌برداری رسیده است.
فضیلت‌‌پور اظهار داشت: این کتابخانه‌ها در فاز اول شامل بخش‌های مختلف از جمله مخزن، امانت، مرجع، نشریات و سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران هستند که در فازهای بعد و به زودی بخش‌های تخصصی کودک، علوم قرآنی، اینترنت، طرح کتاب من و... اضافه خواهند شد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان یادآور شد: در 9 ماهه سال 9 باب کتابخانه عمومی مشارکتی نیز به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان پیوسته است و به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند. این کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در شهرهای آغاجاری، آبادان، ماهشهر، امیدیه، گتوند، دزفول، اهواز و خرمشهر هستند. زیربنای این کتابخانه‌ها یک ‌هزار و 631  متر مربع و مساحت آنها بالغ بر 2 هزار و 800 متر مربع است که به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر 162 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته و در بخش اهدای زمین نیز در 9 ماهه امسال جاری تعداد چهار قطعه زمین در شهرستان‌های رامشیر، ماهشهر، اهواز و هندیجان برای ساخت کتابخانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است که این زمین‌ها با مساحت 3 هزار و 611 متر مربع و به قیمت 4 میلیارد ریال اکثرا در مناطق محروم این شهرستان‌ها برای ساخت کتابخانه اهدا شده‌اند.
فضیلت‌پور خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که کتاب را وارد زندگی مردم کنیم و برای این کار از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید کتابخانه‌ها را در همه مناطق برای دسترسی عمومی مردم ایجاد و راه‌اندازی کنیم.
وی ادامه داد: از جمله اهداف مهم این اداره کل دسترسی به کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان است تا جوانان و نوجوانان شهرهای کوچک و مناطق محروم بتوانند به کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/م30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول