اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

احداث 7 باب کتابخانه روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: موافقتنامه احداث هفت باب کتابخانه روستایی در روستاهای استان اردبیل با معاونت برنامه‌ریزی استانداری از محل طرح ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان منعقد شد.

احداث 7 باب کتابخانه روستایی در اردبیل
صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 4 میلیارد و 410 میلیون ریال برای احداث هفت باب کتابخانه روستایی و تعمیر و تجهیز سه باب کتابخانه روستایی در سطح استان، به اداره کل کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: نقشه تیپ استاندارد این مکان‌های فرهنگی برای تایید نهایی به سازمان نظام مهندسی استان ارائه شده است.
فرهمندامین مساحت پنج باب از کتابخانه‌های روستایی مذکور را 150 متر و دو باب دیگر را 250 متر، جمعاً 1050 متر مربع عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها مساحت کتابخانه‌های عمومی به 28 هزار و 550 متر مربع خواهد رسید.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل فضای فیزیکی استاندارد برای هر 100 نفر را هشت متر مربع عنوان کرد و گفت : در حال حاضر فضای فیزیکی مطالعاتی برای هر100 نفر در کشور 2.2 دهم متر مربع بوده و در استان اردبیل این رقم به 2.7 دهم متر می‌رسد.
وی بیان داشت: انتظار داریم با تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های روستایی و کتابخانه‌های مرکزی در حال ساخت در مراکز شهرستان‌های پارس‌آباد، نمین، بیله‌سوار و خلخال، به استانداردهای جهانی نزدیک شویم
فرهمندامین پیشرفت فیزیکی کتابخانه‌های مرکزی را 35 درصد اعلام و خواستار اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها شد. 
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر 65 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان فعال است که از این تعداد 51 باب کتابخانه عمومی و 14 باب کتابخانه مشارکتی هستند که با همکاری سایر نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی ساماندهی شده و در حال ارائه خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم هستند.
وی در ادامه به برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا شده در کتابخانه‌‌های روستایی استان اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: برای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای بویژه در روستا‌ها در نیمه اول سال جاری همایش‌های مختلفی برای تجلیل از فعالان و علاقمندان به کتاب، کتابخانه و کتابخوانی و همچنین نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات نقاشی و کتابخوانی در روستا های استان برگزار شد و این برنامه‌ها با استقبال گسترده دانش‌آموزان و اهالی روستا‌ها همراه بود. 
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول