اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه کوهبنان

انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: با حضور امام جمعه کوهبنان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ تشکیل شد.

انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ اظهار داشت: در ارتباط با مطالعه امروز راه‌های گوناگونی وجود دارد اما به گفته مقام معظم رهبری هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد زیرا همیشه و در همه وقت در دسترس است و در تمام اوقات می‌توان از آن استفاده کرد. 
وی تصریح کرد: کتاب مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که به پاسخ‌های ذهن انسان جواب قانع کننده‌ای بدهد و بر معلومات دینی و علمی انسان بیفزاید و در این راستا می‌طلبد که مسئولان کتابخانه‌ها تلاش کنند تا کتاب‌های مورد نظر مراجعان را تهیه کرده تا آنان بتوانند بیشتر از کتاب‌های مادر بهره ببرند.
فرماندار کوهبنان نیز با اشاره به پیشینه تاریخی کوهبنان و شهرت این شهر به عنوان بام فرهنگی استان کرمان گفت‌: با توجه در پیش بودن فصل زمستان و وجود شب‌های طولانی و کم شدن کارهای فصلی و فرهنگی بودن مردم این دیار، باید تمام تلاش خود را معطوف کنیم تا با تهیه بسته‌های تشویقی‌ شهروندان به مطالعه، نسبت به برگزاری مسابقات کتابخوانی در مقاطع سنی اقدام و نسبت به تهیه کتاب‌های تخصصی ویژه محققان‌، دانشجویان و دانش‌آموزان که نیاز روز باشد، اقدام شود.
منصور متقی بر راه‌اندازی جایگاه مطالعه نشریات و روزنامه‌ها در مساجد تأکید کرد و افزود: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا نسبت به تجهیز کتابخانه‌های مساجد گام‌های اساسی برداشته شود و با همکاری انجمن کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان نسبت به نهضت مطالعه در روزهای پنج‌شنبه که دانش‌آموزان از اوقات فراغت بیشتری برخوردارند، اقدام شود.  
احمد حضرتی مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه افزایش هشت متری‌ فضای کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر، فراهم آوری چها‌ر جلد کتاب برای هر نفر‌، عضویت 35 درصدی جمعیت‌ شهرستان در کتابخانه‌های عمو‌می‌، توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت را از مهم‌ترین اهداف این نهاد دانست.
وی از مهم‌ترین طرح‌های قابل اجرا از جمله اختصاص ساعت مفید در برنامه هفتگی دانش‌آموزان‌، تأمین کتاب‌های متناسب با درخواست مخاطب‌، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه‌های مساجد و مدارس‌، اجرای برنامه‌های ویژه و متنوع برای خردسالان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.
محمد‌رضا ‌توکلی فرمانده بسیج شهرستان کوهبنان با استفاده از چند روایت گفت: در آیات‌، احادیث و روایات توصیه به مطالعه شده و اینجاست که کتاب به عنوان بهترین دوست انسان است.
وی افزود: پس باید به صورت مداوم در زمان معین‌، محل خاص عاری از سر و صدا و عوامل حواس‌پرتی با نور و حرارت کافی‌، در اوایل شب و صبح زود به مطالعه بپردازیم و در زمان گرسنگی‌، نگرانی و ناراحتی و خوابیده مطالعه نکنیم و سعی کنیم با تهیه کتاب‌های مفید از جمله کتاب‌های شهید مطهری و برگزاری کلاس‌های هم‌اندیشی برای جوانان و نوجوانان با بیان شیوه‌های مطالعه آنان را به مطالعه مفید تشویق کنیم.
به گزارش فارس در این جلسه حاضران بر برنامه‌ریزی برای تجهیز کتابخانه‌های روستایی‌، برگزاری مسابقه از کتاب‌های شهید مطهری‌، تجلیل از کتاب‌خوانان نمونه مدرسه‌ها‌، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاها‌، معرفی کتاب‌های مفید و ارزشمند در مراسم آغاز مدارس‌ و تجهیز کتابخانه پایگاه‌های‌ مقاومت بسیج تأکید کردند.
انتهای پیام/آ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول