اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم

تنور انتخابات داغ است / نان‌های سوخته را باید جدا کرد

خبرگزاری فارس: نخستین گام انتخابات نهمین دوره مجلس یعنی نام‌نویسی نشان داد که در این دوره تنور داغ است، اما پیام دیگری هم داشت و اینکه از این تنور داغ باید نان‌های سوخته جدا شوند.

تنور انتخابات داغ است / نان‌های سوخته را باید جدا کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، انتخابات مظهر حضور مردم است و باید پشتوانه امنیت نظام باشد. بنابراین نباید اجازه داد که این امری که ذخیره امنیت است به کشور صدمه وارد کند و مسئله دوم که باید مورد توجه قرار گیرد افراد واجد شرایط است که خود را نامزد کرده تا از آرا مردم برخوردار باشند.
نمایندگان باید رسالت سنگین نمایندگی و وظایف و شرایط خاصی که یک نماینده در جمهوری اسلامی ایران دارد واقف باشند، آنان باید به سفارشات ائمه دین ایمان داشته و بدانند که از قول معصوم (ع) آمده است که اگر کسی برای مسئولیتی خود را مطرح کند و در آن شرایط فرد بهتری هم وارد عرصه انتخاب شود نفرین خدا و پیامبرش شامل وی می‌گردد.
نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 24 اسفند ماه 1358 در کشور برگزار شد و مردم بیرجند آن زمان و خراسان جنوبی امروزی نیز همچون سایر استان‌ها به پای صندوق‌های رای رفتند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.
 در تاریخ هفت خرداد ماه 1359 نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، از نکات جالب توجه در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی این بود که 72 تن از نمایندگان دارای متوسط سنی 32 سال  بودند که نشان از اقبال بیشتر جوانان برای حضور در مجلس داشت.
نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم اسفندماه برگزار می‌شود و استان خراسان جنوبی در حالی به استقبال انتخابات می‌رود که در صورت تصویب نهایی خراسان جنوبی پنج نماینده را راهی خانه ملت می‌کند.
 
* نان‌های سوخته باید با بصیرت از تنور بیرون ریخته شوند
وقتی صحبت از انتخابات می‌شود یاد شهید آیت‌الله مدرس می‌افتیم که نماینده‌ای وارسته، شجاع بود که امام خمینی (ره) به نمایندگان مجلس همواره توصیه می‌کردند به رفتار و عملکرد شهید مدرس تأسی کنند و همانند مدرس‌ها را در دستگاه خواستار بودند و می‌فرمودند: «مدرس یک ملای دیندار بود، چندین دوره زمامداری مجلس را داشت و از هر کس برای او استفاده مهیاتر بود، بعد از مردن چه چیز به جای خود گذاشت، جز شرافت و بزرگی؟ ما می‌گوییم مدرس‌ها باید بر رأس قوای مقننه، مجریه و قضایی واقع شود تا کشور از این حال فلاکت بیرون بیاید»
آری باید مردم در انتخابات مجلس نهم که از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد، بصیرت و هوشیاری خود را به کار گرفته و با شرکت گسترده و انتخاب نماینده دیندار و اصلح برگ زرینی دیگر در کارنامه نظام انقلاب اسلامی ایران به نمایش بگذارند.
در این انتخابات جریان انحرافی که صحنه‌پردازان و باقی ماندگان فتنه 88 هستند برنامه‌ها و اهداف شوم زیادی در افکار پلیدشان دارند و تنور انتخابات بسیار داغ است اما باید مردم نان سوخته این تنور را با بصیرت و هوشیاری خود بیرون بیاورند زیرا اگر در این تنور باقی بماند دیگر نان‌ها را هم می‌سوزاند.
 
* ما مامور به تکلیف هستیم نه مامور به نتیجه
وقتی امام خمینی (ره) در مقابل رژیم طاغوت به مبارزه برخاستند بسیاری از مردم عنوان می‌کردند مگر می‌توان در مقابل قدرت رژیم کاری از پیش برد، امام خمینی (ره) به تاسی از قیام امام حسین (ع) فرمودند: ما مامور به تکلیف هستیم نه مامور به نتیجه.
راهبرد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بر همین منوال است و باید احزاب و تشکل‌ها نیز در نظام اسلامی در همین مسیر حرکت کنند، حرکت در این مسیر که همان انجام تکلیف الهی است تنها حول محور ارزش‌ها تعریف خواهد شد. برخی به امام علی(ع) می‌گفتند اگر شما در راه رسیدن به اهداف سیاسی در مقابل معاویه همچون خود او از برخی روش‌های غیر ارزشی نیز استفاده کنید موفق‌تر هستید، اما حضرت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود ذره‌ای از ارزش‌های الهی کوتاه نیامدند و این راز جاودانگی امام علی (ع) نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل بشریت است و نمایندگان مجلس نهم باید اینگونه عمل کنند.
-------------------------
یادداشت از عادل اربابی
------------------------
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول