اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا:

13 نفر نامزد انتخاباتی آستارا هستند / 2 داوطلب انصراف دادند

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا از ثبت‌نام 13 نفر برای نامزدی دوره نهم مجلس و انصراف 2 نفر در حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد.

13 نفر نامزد انتخاباتی آستارا هستند / 2 داوطلب انصراف دادند
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به وضعیت ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در آستارا، اظهار داشت: از بین 13 کاندیدا که رسما با حضور در فرمانداری فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند دو نفر از این تعداد با حضور در این حوزه انتخابیه با اعلام کتبی انصراف خود را از نامزدی در مجلس اعلام کردند.
اسدپور با بیان اینکه از این تعداد نامزد انتخابی مجلس شورای اسلامی یک نفر دیپلمه، دو نفر لیسانس، هشت نفر فوق لیسانس و دو نفر دکترا وجود دارد، افزود: تعداد ثبت نام نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به تعداد ثبت‌نام کنندگان در گیلان که 200 نفر است کمتر از 7 درصد بوده و به لحاظ ترکیب جمعیتی این شهرستان 3 درصد کل استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام مهلت قانونی از ثبت‌نام داوطلبان استعلام سوابق آنان از مراجع چهارگانه در حال بررسی است، تصریح کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید در مدت پنج روز از هر استعلام از چهارم تا 14 دی ماه این فرآیند انجام شود.
این مسئول با بیان اینکه به موازات آغاز ثبت نام از داوطلبان، تشکیل هیئت اجرایی تا پنجمین روز از مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ادامه می‌یابد، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی پس از پایان مهلت ثبت نام به استناد ماده 50 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.
وی، ابلاغ مراتب رد صلاحیت داوطلبان با اطلاع هیئت نظارت استان به استناد ماده 51 قانون انتخابات مجلس را 20 دی جاری عنوان کرد و افزود: زمان شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیئت نظارت استان به استناد ماده 51 همان قانون از 21 تا 24 دی ماه جاری است.
اسدپور با اشاره به تشکیل کمیته سیاسی، فناوری اطلاعات، پشتیبانی، حفاظت، آموزشی، امنیت و اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابیه آستارا بیان داشت: انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در 24 فرآیند انجام می‌شود و تنها شمارش آرای مأخوذه به صورت دستی صورت می‌گیرد.
وی از برگزاری 3 مانور موفق انتخاباتی در حوزه انتخابیه آستارا خبر داد و ابراز داشت: در این مانورهای انتخاباتی نحوه اعلام داده‌ها به مرکز، صورت جلسات، ثبت نام و گزارشات و دیگر فرآیندهای انتخاباتی با موفقیت انجام گرفت.
فرماندار آستارا با اعلام آمادگی کامل این حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، ادامه داد: هیئت اجرایی آستارا طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به استناد ماده 31 از بین معتمدان و افراد خوشنام منطقه و قشرهای مختلف مردم تشکیل یافته است.
وی با قدردانی از زحمات هیئت نظارت بر انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستارا، خاطر نشان کرد: این هیئت طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود وظیفه نظارت قبل، حین و پس از انتخابات را به‌عهده دارند و تمام مسائل انتخاباتی را بررسی و رصد کرده و به دستگاه ذیربط اعلام می‌کنند.

*تشکیل 76 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه آستارا
اسدپور از تشکیل 76 شعبه اخذ رأی در آستارا خبر داد و تصریح کرد: مسئولان انتخاباتی این شهرستان تمام مشکلات دوره گذشته را کاملا بررسی کرده‌اند و تصمیم دارند شعبه‌هایی که در گذشته مشکلاتی به وجود آورده بودند را تغییر شعبه دهند.
وی با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رأی به سیستم‌های مخابراتی تجهیز می‌شوند، خاطر نشان کرد: کمیته فناوری اطلاعات که وظیفه تجهیز و برقراری ارتباط سیستم‌ها برای ارسال داده‌ها را به‌عهده دارد تمام شعبات اخذ رأی را به صورت آنلاین تجهیز و فراهم می‌کند.

*بیش از 56 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در آستارا هستند
رئیس حوزه انتخابیه آستارا، افراد واجد شرایط برای رأی دادن در انتخابات مجلس نهم در این شهرستان را بیش از 56 هزار نفر اعلام کرد و
اذعان داشت: سوابق گذشته مردم مومن و غیور مرزنشین شهرستان آستارا نشان می‌دهد که با حضور پرشور و حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی امیدهای دشمنان را به یأس تبدیل می‌کنند.
وی، فرآیند انتخابات را کاملا قانونی و شفاف دانست و یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته‌اند و بر انتخاب فردی اصلح و مومن تاکید کرده‌اند که مردم باید با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری فردی صالح را روانه مجلس کنند.
اسدپور، وظیفه رسانه‌ها در انتخابات را مهم و حساس ارزیابی کرد و ابراز داشت: رسانه‌ها باید فضایی آرام و بدون تنش را برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم آورند و از هرگونه مطالب تفرقه‌انگیز علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول