اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

شناسنامه‌های فوتی نقشی در انتخابات نخواهند داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ سوءاستفاده‌ای از شناسنامه‌های فوتی به‌ ویژه در انتخابات این استان صورت نمی‌گیرد.

شناسنامه‌های فوتی نقشی در انتخابات نخواهند داشت
سیدرضا حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شناسنامه‌های فوت شدگان در ثبت احوال ابطال می‌شوند و به هیچ عنوان قابل دسترسی نیستند.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به طور کلی شناسنامه‌های سنتی قابلیت سوء استفاده و جعل را داشتند که برای برطرف کردن این مشکل، شناسنامه‌های مکانیزه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان داشت: نخستین شناسنامه مکانیزه این استان در شش مرداد سال گذشته به‌ نام نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده و این اقدام در همه شهرستان‌های این استان انجام شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صدور شناسنامه‌های مکانیزه در این استان از شش مرداد سال گذشته شروع شده، ولی اولویت با افرادی است که دارای شناسنامه فرسوده و مستعمل هستند.
حسینیان گفت: در حال فراهم کردن مقدماتی هستیم که برای همه مردم این استان شناسنامه مکانیزه صادر کنیم.
وی با بیان اینکه افراد بالای 15 سال در اولویت بعدی دریافت شناسنامه مکانیزه هستند، عنوان کرد: سوء‌استفاده از شناسنامه‌های مکانیزه تقریبا" غیر ممکن است.

* خدمات ارائه شده به به مردم از حالت دستی به الکترونیکی تبدیل می‌شوند
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، الکترونیکی کردن اسناد هویتی مردم از جمله ولادت و فوت را یکی از اقدامات مهم این اداره‌کل دانست و بیان داشت: این اقدام با جدیت در حال انجام است.
حسینیان با اشاره به مزایای طرح الکترونیکی کردن اسناد نگهداری شده در بایگانی‌های ثبت احوال، تصریح کرد: برای انجام خدمات به مردم، نیازمند مراجعه مکرر به این اسناد هستیم که تاکنون در قفسه‌ها به شکل فیزیکی نگهداری می‌شدند و این اقدام موجب از بین رفتن اسناد و حذف فیزیکی آنان می‌شد.
وی ابراز داشت: کارت ملی هوشمند از دیگر اقدامات دولت برای تحقق دولت الکترونیک بوده که ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در حال ورود به این مقوله مهم است.
این مسئول امور ثبت احوال در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رویکرد دولت و به تبع آن ثبت احوال این استان به این سمت است که همه فرایندهای خدمت به مردم از حالت دستی به مکانیزه شدن تبدیل شده و الکترونیکی شوند.
حسینیان همکاری مردم با ثبت احوال را موجب ارائه آمار و اطلاعات دقیق، به ‌روز و به‌ موقع دانست و گفت: رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم نقش بی‌بدیلی دارند که از آن‌ها می‌خواهیم این اداره‌کل را در انجام بهتر وظایف خود یاری دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول