اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ‌‌ارشاد ‌گلستان:

باید شأن خبرنگاران افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: باید تلاش شود شأن خبرنگاران افزایش یابد.

باید شأن خبرنگاران افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار داشت: باید شاخص و تعریفی مشخص کنیم تا افرادی با طی دوره‌های آموزشی به جرگه خبرنگاری وارد شوند.
وی تصریح کرد: باید مدلی مشخص شود تا هرکس خود را خبرنگار نداند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ضمن تشکر از همت بلند خبرنگارانی که در انتخابات اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان شرکت کردند، خاطر نشان کرد: استنباط بر این است که مجموعه جدیدی که روی کار آمدند انتخاب خوبی هستند.
منتظری افزود: خیلی ها باور نمی‌کردند چنین جمعی از خبرنگاران در روز انتخابات حاضر شوند ولی خبرنگاران با حضور معنی‌دار خود احساس آرامش را در جامعه خبری ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه مسئولیت هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات قانونی بیشتر شده است، گفت: ترکیب هیئت مدیره نشان می‌دهد که انتظارات از شماها بسیار بیشتر شده است عده‌ای در انتظار نشستند تا وجه تمایز شما را ببینند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: تردیدی نیست که اگر به قصد رضایت خداوند به این قشر خدمت کنید لطف خداوند نیز شامل حال شما خواهد شد.
منتظری گفت: اگر قصد و هدف شما قرب‌الهی باشد خداوند به کارتان برکت خواهد داد.
وی با بیان اینکه باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنید، افزود: اینکه گفته می‌شود عده‌ای در بیرون به صورت غیرقانونی انتخاباتی برگزار کردند توجهی نکنید و فکرتان مشغول برنامه‌ریزی امور مربوط به خانه مطبوعات باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: این اداره کل از طریق مراجع قانونی با این عده برخورد خواهد کرد.
منتظری با بیان اینکه انتخابات خانه مطبوعات در فضایی آرام و منطقی برگزار شد، گفت: افق پیشرو برای جامعه مطبوعات و خبری بسیار امیدوار کننده است.
وی از پیشنهاد تبادل تجربه با دیگر استان‌ها و دیدار با خانه ‌مطبوعات دیگر استان‌ها استقبال کرد و از هیئت مدیره خانه مطبوعات خواست با انجام مکاتبات تجارب آنها را دریافت کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از بررسی واگذاری 20 فعالیت این اداره کل به بخش‌های خصوصی خبر داد و خاطر نشان کرد: در بخش خانه‌ مطبوعات فعالیت‌هایی مانند بیمه، بررسی تقاضا برای هفته‌نامه و فصلنامه‌، امور مربوط به خبرنگاران را می‌توان واگذار کرد.
منتظری افزود: از این پس هر برنامه‌ای که این اداره کل در حوزه خبرنگاران قصد انجام آن را دارد انتظار دارد نخستین مدل از سوی خانه مطبوعات پیگیری شود.
وی با مهم دانستن بحث آموزش برای خبرنگاران گفت: برای آموزش خبرنگاران نباید منتظر برنامه‌های تهران بود بلکه با نیازسنجی و اعلام نیازهای آموزشی از طریق دانشگاه‌های استان این بحث را با جدیت دنبال کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: به علت اینکه سهمیه آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد برای آموزش خبرنگاران محدود است باید تلاش شود با برنامه‌ریزی مدون تراز علمی خبرنگاران را افزایش دهیم.
منتظری با بیان اینکه بیشتر خبرنگاران استان منتظر دوره‌های عمومی خبرنویسی هستند، تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی تلاش شود ضمن ارتقای سطح علمی خبرنگاران، مربی آموزشی نیز بسازیم.
وی همچنین بر تهیه بانک اطلاعاتی با استفاده از نرم‌افزارهای جامع تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از مهارت‌های فنی، دوره‌های گذرانده شده، قابلیت‌ها و اثرهای منتشر شده به صورت کامل جمع‌آوری شود تا در موقع لزوم با نگاه به ر‌وزنامه افراد، خبرنگاران توانمند را شناسایی کرد.
انتهای پیام/‌ش10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول