اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک روز با وزارت امور خارجه؛

کارگاه دیپلماسی ویژه خبرنگاران قمی ‌برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین کارگاه آشنایی با دیپلماسی ویژه خبرنگاران قمی در محل وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد.

کارگاه دیپلماسی ویژه خبرنگاران قمی ‌برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این کارگاه یک روزه که از صبح تا شامگاه دوشنبه با حضور 26 نفر از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و رسانه‌های استان برگزار شد، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات ایران و جهان صحبت کرد.
در ادامه، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه کشورمان آخرین تحولات در عراق و افغانستان و موقعیت آمریکا در منطقه را بررسی کرد.
معاون حوزه اروپا و آمریکای وزارت خارجه نیز تحلیلی در خصوص وضعیت آمریکا در منطقه و نیز طرح کاهش روابط ایران با انگلیس را برای خبرنگاران ارائه کرد.
رئیس ستاد افغانستان در وزارت خارجه نیز توضیحاتی پیرامون وضعیت افغانستان و اتباع این کشور ارائه کرد.
معاون عربی، آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه در خصوص آخرین وضعیت کشورهای بحرین و سوریه و راهبرد ایران در این کشورها سخنرانی کرد.
مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه نیز در سخنانی به رویکرد آژانس هسته‌ای و نگرش آن به فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد.
نخستین دوره کارگاه آموزشی دیپلماسی به همت اداره‌کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه و با هماهنگی نمایندگی این وزارتخانه در استان قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و خبرنگاران با آخرین تحولات در کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی آشنا شدند. 
ضمناً با توجه به اهمیت مباحث طرح شده، شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی خواستار تداوم اینگونه نشست‌ها در تهران یا قم شدند که مورد موافقت کلی قرار گرفت.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول