اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین در گفت و گوی تفصیلی با فارس:

خبرنگاران مدیرانی را که پاسخگو نیستند معرفی کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: در مورد مصاحبه با مدیران من چند بار در جلسات و مصاحبه‌های متعدد گفتم که اگر کسی به خبرنگاران اجازه حضور نمی‌دهد یا با رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کند و مدت‌ها آنها را پشت درب اتاق منتظر نگه می‌دارند این را به ما اطلاع دهند.

خبرنگاران مدیرانی را که پاسخگو نیستند معرفی کنند
سیروس صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: تمام هویت و رسالت رسانه‌ای هم که با حضور در یک جلسه خلاصه نمی‌شود ما جلسات زیادی در مملکت داریم که خبرنگار هم در آن نیست، چرا که جلسه جای تصمیم گیری است.
وی ادامه داد: برخی می‌خواهند بگویند که این نوع جلسات خروجی ندارد اما خروجی جلسه در سطح استان قابل بحث و پیگیری است که خبرنگاران باید در این زمینه‌ها بروند و گزارش تهیه کنید، به عنوان مثال خروجی جلساتی مثل شورای برنامه‌ریزی و یا کار گروه اشتغال و از این دست در استان را رسانه‌ها به راحتی می‌توانند، بررسی کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اضافه کرد: دغدغه برخی رسانه‌ها این است که فقط در جلسه حضور داشته باشند اما اعتقاد و باور ما این است که در بسیاری از جلسات تصمیم گیری صورت می گیرد و در نهایت نتایج این جلسه در قالب 10 مصوبه و بند نوشته و در اختیار رسانه ها و خبرنگاران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: آقای استاندار بارها مورد نقد قرار گرفته که در نشریات هم درج و منعکس شده است،  گاهی اوقات عکس وی را طور دیگری منتشر می‌کنند؛ استاندار بارها مورد نقد شدید قرار گرفته و عکس‌العملی در برخورد با آن رسانه نداشته اند بلکه تلاش در جهت رفع ابهامات ایجاد شده قدم برداشته است.
 
* نقد کنید
صابری عنوان کرد: من از انتقاد ناراحت نمی‌شوم، چه کسی گفته است که فضا باید یک فضای رویایی باشد نه فضا باید واقعی باشد، اما من می‌گویم که اگر رسانه‌ای می‌خواهد یک خبری را تهیه کرده و تیتر درشتش هم بکند ایرادی ندارد ولی واقعیت را در نظر بگیرید.
وی تأکید کرد: خبر که فقط در جلسات استانداری نیست بلکه همه جای این استان خبر هست. مسئولان را هم که می‌بینید با آنها مصاحبه کنید، نقد کنید حضور در رسانه در برنامه ها و انعکاس عملکرد دستگاه ها به شکل های مختلف می تواند یک اطلاع رسانی پویا را در استان به وجود آورد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: باز هم تکرار می‌کنم که خروجی جلسات همان مصوبات و تصمیمات  است که بسیار مهم است، اینکه در جلسه چه کسی چه کسی را مورد نقد قرار داد و پرداختن به برخی موضوعات حاشیه‌ای  چه اهمیتی دارد.
وی توضیح داد: اگر به خاطر عدم شرکت در جلسه‌ای انتقاد دارید به عنوان مثال می‌گویید شورای فرهنگ عمومی خبرنگاران را راه نمی‌دهد این را می‌توانید از دبیر این شورا سوال‌ کنید و جواب ایشان را هم بشنوید و انعکاس دهید تا مردم بخوانند قطع یقین دلایلش را می‌گوید و شما می‌نویسید مردم هم قضاوت می‌کنند یا اینکه در مورد شورای اداری استان این ذهنیت را دارید  که فقط سالن سخنرانی است و  چهار نفر صحبت می‌کنند و تمام می‌شود این سوال و ابهام را باید از دبیر شورا سوال کرد تا شما در جریان سمت و سوی این جلسه و دستاوردهای آن قرار دهد.
 
* پاسخگویی مدیران امید را در جامعه زنده می‌کند
صابری خاطرنشان کرد: اگر رسانه سئوال کرد و مدیران هم جواب دادند و گزارشی از روند اجرای مصوبات و  نشست‌های مدیران در جلسات ارایه شد آن وقت آینده بهتر خواهد شد و امید در جامعه زنده می‌شود و هیچ وقت هم ادعا نداریم که به وضعیت مطلوب دست پیدا کرده‌ایم بلکه این راه باید ادامه پیدا کند تا به وضع مطلوب‌تری برسیم و در این راه تلاش همه جانبه لازم است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر تمام خبرهای استان که در جلسات خلاصه نمی‌شود مهم خروجی جلسات است که برای رسانه‌ها ارسال می‌شود ممکن است مسئولی مورد نقد قرار گیرد و لازم نیست این موضوع به میان مردم برود، حال خبرنگاری بنا به سلیقه خودش فقط علاقمند به همین یک صحنه باشد در صورتی که این خروجی جلسه نیست این فقط یک علاقه است به نظر شما این می‌تواند یک اطلاع رسانی قلمداد شود یا تعبیر دیگری است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اضافه کرد: خبرنگار نباید از رفتار مقطعی یک تعبیر و قضاوت کلی بکند، به عنوان نمونه مثال می‌زنم، یک روز من و شما اینقدر گرم صحبت با هم هستیم من حواسم نیست و وقت نماز اول وقت می‌گذرد  آیا این بدان معنا است که بنده اهل نماز اول وقت نیستم؟ امروز حواسم نبوده، یک دفعه متوجه شدم؛ آیا جا دارد که شما آبروی مرا ببرید و بگویید ما رفتیم پیش صابری نماز اول وقت نخواند پس اهل نماز جماعت نیست ولی اگر دو سه جا دیدید من قبول دارم.
وی تصریح کرد: بیان مطلبی بعد از نخستین بار کار درستی نیست، نمی‌توان قضاوت کرد و آن را هم به عرصه رسانه کشاند، باید نقد به صورت علمی و با مطالعه و پیگیری‌های لازم صورت پذیرد که ابهامی را برای کسی به وجود نیاورد.
صابری افزود: بعضی اوقات نقدی صورت می‌گیرد و بعد رسانه متوجه می‌شود که انتقاد درستی نکرده و یا مطلب صحیحی عنوان نشده که باید در این خصوص خود رسانه ابهام‌ها را رفع کند حتی عذرخواهی کند.
وی اظهار کرد: ما مصوبات را راحت و بدون نگرانی در اختیار رسانه‌ها می‌گذاریم حال خبرنگاران چرا اینقدر اصرار دارند که باید خودشان در جلسات حضور پیدا کنند؛ یعنی در جلسه‌ای که 15 نفر مدیر و عضو در آن حاضرند 15 نفر هم خبرنگار بیاید که این کار را می‌شود، مدیریت کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در حالیکه خود مطبوعات هم قبول دارند که پایگاه اطلاع رسانی دستگاه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌توانند منبع تولید کننده خبر باشند و نیازی به حضور مستقیم خبرنگاران نشریات در جلسات نیست.
 
* دولت نهم و دهم پیشتاز در نقدپذیری
وی افزود: مطبوعات نسبت به دعوت از برخی رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها در بعضی جلسه‌ها انتقاد دارند و گاهی نیز در نشست‌ها و مصاحبه‌ها مطرح می‌کنند که ما این امر را با فعال سازی و تقویت روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی سریع و جامع مرتفع کرده‌ایم و اگر رسانه ها در این زمینه احساس می‌کنند هنوز مشکلی وجود دارد گوشزد کنند تا آن را اصلاح کنیم.
صابری عنوان کرد: تحمل انتقاد رسانه‌ای بالاست و هیچ دولتی مثل دولت احمد‌ی نژاد به نقد کشیده نشده است شما نمونه‌اش را در برنامه 20:30 دیدید، حساب کنید در هیچ دولتی اجازه پخش چنین برنامه‌ای را نمی‌دادند که البته ما خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که دولت به طور کامل نقد می‌شود.
وی افزود: هیچ گاه اینطور نبوده رسانه‌ها را مکلف کرده و یا تحت فشار قرار بدهیم که چه چیزی را بنویسید و یا چه چیزی را ننویسید.
 
* بعضی از رسانه‌ها همیشه براساس حقایق نمی‌نویسد
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین عنوان کرد: البته بعضی از رسانه‌ها هم همیشه براساس حقایق نمی‌نویسند بعضی مواقع یک جاهایی را برجسته می‌کنند این که بزرگ نمایی اصل سخن را از بین می‌برد و گوینده مجبور می‌شود آن را انکار و تکذیب کند و در جایی هم کمتر توجه می‌شود که ارزش کار را پایین می‌آورند.
وی اعلام کرد: رسانه‌ها این قدرت و قابلیت را دارند که معنایی غیر از معنای مورد نظر گوینده در جملات و کلمات او استخراج و منعکس کنند.
صابری گفت: اینکه برخی از رسانه‌ها برای شرکت در جلسات آزاد بودند همیشه دو یا سه رسانه در جلسات می‌آمدند ولی اکنون این امر اتفاق نمی‌افتد این انتقادی است که مطبوعات داشتند و چرا از آنها دعوت به عمل نیامده است، اما حقیقت مطلب این است که اگر همه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور پیدا کنند مدیران هم حضور داشته باشند آیا به لحاظ تعداد این کار قابل توجیه است؟ چون تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران استان شکر خدا کم نیست و  خدا را هم شکر می‌کنیم که این حجم بالای نشریه و خبرنگار در استان و کشور وجود دارد که از نقاط برتری این دولت نسبت به دولت‌های گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال اطلاع رسانی از جلسات و تصمیمات و نشست‌های خود باشیم که این امر می‌تواند از طریق مدیران مربوط به جلسات و یا از طریق روابط عمومی دستگاه در اختیار اصحاب رسانه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: قطع یقین مصوب‌ها و تصمیم‌های جلسات هم می‌تواند برای رسانه‌ها کارساز باشد و هم می‌تواند برای مردم و کارشناسان که جامعه هدف در امر اطلاع رسانی هستند، مفید باشد.
وی ادامه داد: البته خبرنگاران در برخی از جلسات مانند شورای اداری استان که تمام مدیران حضور دارند، دعوت می‌شوند که در شورای اداری موضوعات مهم استان مطرح می‌شود و از جانب ما هم بسیار مهم است.
صابری افزود: این شورا می‌تواند محل خوبی برای حضور خبرنگاران و پرداختن به امر اطلاع رسانی باشد و یا حضور در برنامه‌ها و پروژه‌هایی که در طول سال با حضور مقامات استانی و یا کشوری به بهره‌برداری می‌رسد، می‌تواند محمل خوبی برای حضور خبرنگاران باشد که بهره‌برداری خوبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: اینکه مردم می‌گویند مسئولان در جلسات می‌نشینند و فقط یک گپی می‌زنند؛ در خصوص برخی نوشته‌ها گاهی مردم زود قضاوت می‌کنند چراکه از ابتدای یک جلسه تا انتهایش یک فراز و نشیبی دارد و این را هر عقل سلیمی قبول می‌کند؛ با طرح یک موضوع چالش‌ها و نقدهایی وجود دارد که در نهایت هم به نتیجه می‌رسد و نتیجه جلسه به دست می‌آید که همان خروجی جلسه یا نشست می‌شود و اصحاب رسانه این‌ها را باید پوشش خبری بدهند.
 
* برخی خبرها کامل نیست
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اعلام کرد: ولی شما در انعکاس خبر قسمتی از صحبت‌ها را منعکس و منتشر می‌کنید و مردم هم همین را می‌شنوند و فکر می‌کنند از اول جلسه تا آخر جلسه این بوده، در حالی که اینطور نبوده و خود خبرنگاران هم در جلسه بوده‌اند.
وی تصریح کرد: در آن جلسه خیلی مسائل دیگر هم اتفاق افتاده ولی گفته نشده و مردم تنها یک مقدار از جلسه را شنیده و قضاوت کرده‌اند؛ حالت بدتر زمانی است که رسانه‌ها مردم را دچار اشتباه کرده و اصل قضیه هم به مردم اطلاع رسانی نکنند که این شیوه از اطلاع‌رسانی مشکل ایجاد می‌کند وگرنه اینکه  مردم بدانند چه کسی از حقشان دفاع می‌کند و متوجه شوند که همه مدیران دلسوزند و با جدیت موضوعات را دنبال می‌کنند کار خوبی است.
صابری عنوان کرد: من درصدی از نقص اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نگرفتم و فکر نمی‌کنم درصد گیری ملاک مناسبی برای ارزیابی باشد،‌ در اطلاع رسانی اقداماتی انجام شده که در نهایت مدیران را به اینجا رسانده و موجب شده تا در دعوت از رسانه ها دست به گزینش بزنند و برخی را به دلیل عدم پوشش مناسب خبری و سلب امید از مردم از حضور در جلسات محروم کنند.
وی افزود: ما در انتشار خبر راجع به کامل بودن خبر بحثی نمی‌کنیم؛ من نظرم این است که رسانه‌ها آن حالت مغرضانه را نداشته باشند و امید را از  مردم سلب نکنند.
 
* رسانه‌ها به مردم امید دهند
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: زمانی  به مردم امید می‌دهیم و می‌گوییم که کار انجام می‌شود، آن وقت می‌توان گفت که همه این جلسات امید است چون برای آینده همین مردم کار می‌کنیم حال قصدمان نشان دادن همین کار است.
وی عنوان کرد: در ارتباط با جلسات که باید آن را از حوادث و اتفاقات استان جدا کنیم؛ جلساتی که برگزار می‌شود در نهایت به یک مصوباتی ختم می‌شود که این مصوبات در نهایت برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است و خبرنگاران و رسانه‌ها باید از روند اجرای این مصوبات به صورت میدانی گزارش‌هایی تهیه کنند و به مردم نشان دهند و نقاط ضعف را اعلام کنند.
صابری یادآور شد: اگر به فرض رسانه‌ها با گزارش‌های خود ثابت کردند که مصوبه‌ای اجرایی نشده؛ ما در جلسات آتی آن را پیگیری کرده و در ابتدای هر جلسه‌ای مصوبات قبلی را مرور می‌کنیم  اینکه اگر رسانه‌ها در جلسات حضور نداشته باشند اخبار جلسات سانسور می‌شود سخن درستی نیست چون  روابط عمومی‌ها دلیلی برای حذف و عدم گزارش برخی از مصوبات جلسه را ندارند.
 
* درب‌های بسته مدیران را خبرنگاران اعلام کنند
وی ادامه داد: در مورد مصاحبه با مدیران من چند بار در جلسات و مصاحبه‌های متعدد گفتم که اگر کسی به خبرنگاران اجازه حضور نمی‌دهد یا با رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کند و مدت‌ها آنها را پشت درب اتاق منتظر نگه می‌دارند این را به ما اطلاع دهند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین افزود: برخی این مسائل را اطلاع نمی‌دهند اما برخی به طور جدی پیگیری می‌کنند که در این خصوص  بنده بارها با مدیران تماس داشته و نسبت به تعامل و همکاری با رسانه‌ها پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: نشریاتی بودند آمدند و گفتند که فلان دستگاه و یا مدیر با ما مصاحبه نمی‌کند خودم زنگ زدم و گفتم فلانی این ایراد به شما وارد است که ایشان بلافاصله گفتند که من در جریان این قضیه نیستم و همین حالا پیگیری می‌کنم و پیگیری هم کرد و زمان مصاحبه را اعلام کرد.
صابری افزود: اگر رسانه‌ها جایی احساس می‌کنند که پشت درهای بسته هستند به ما بگویند که به مدیریت آن دستگاه اطلاع و پیگیری مربوطه صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: در ارتباط با جلسات باید بگویم که خروجی جلسات مصوبات آن جلسه  است، جلسه مجلس هم علنی دارد و هم غیرعلنی، اگر در رابطه با حضور در جلسات حرفی دارید روابط عمومی‌ها مصوبات جلسه را منعکس می کنند، اما اغلب خبرنگاران برای انعکاس مصوبات جلسه در برنامه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و با حضور در جلسات به حاشیه‌های آن بیشتر از اصل موضوع توجه می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: مردم به کلیت و مجموعه مسئولان نگاه می کنند قطع یقین مسئولان با هم متفاوت هستند و مردم هم دیدشان متفاوت است، ما هم دنبال همان مدیرانی می‌گردیم که مردم دیدشان به آنها منفی است.
وی بیان کرد: می‌خواهیم، ببینیم این مدیران چه کسانی هستند و رسانه‌ها هم باید اطلاع دهند و معرفی کنند ما هم پیگیری می‌کنیم تا اگر مسئولی خدمتگزار مردم نیست و یا اگر خدای نکرده مردم از او تنفر دارند وضعیت او را پیگیری کنیم چراکه این موضوع وظیفه ماست.
صابری عنوان کرد: صحبت ما با اصحاب رسانه این است که هر اشکالی  که در استان می‌بینید آن را به مدیریت ارشد استان انعکاس دهید اما به شرطی که با متولی آن مساله هم مصاحبه کنید و دلیل آن را جویا شوید.
وی توضیح داد: یعنی اگر دیدید برف سنگینی آمده و خیابان ها بسته است بپرسید چرا برف روبی خیابان‌ها به کندی صورت می‌گیرد و چرا یک هفته عبور و مرور شهروندان و وسائط نقلیه دچار مشکل است؟ در این زمینه با شهردار مصاحبه کنید و پاسخ را انعکاس دهید تا همین مردم قضاوت کنند. اعتقاد ما این است که در نهایت مردم داور و قاضی خوبی برای اقدامات و فعالیت‌های مدیران محسوب می‌شوند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین ادامه داد: رسانه‌ها ابزار کار اطلاع رسانی هستند و فعال هم هستند ما هم همه جا از آنها تشکر کردیم هرجا هم نقد تندی کردند عکس العملی نشان نداده‌ایم چون اعتقاد داریم که رسانه‌ها کار می‌کنند، به چالش می کشند، خبر می‌دهند و نظرات مردم را انتقال می‌دهند حال یکی بهتر و دیگری قدری ضعیف‌تر؛ به هر حال در عرصه اطلاع‌رسانی همه رسانه‌ها فعالیت می‌کنند.
وی تأکید کرد: زمانی که متوجه شویم به اصحاب رسانه توجهی نمی‌شود یا اینکه در سازمان‌ها توجهی به امر اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه نمی‌شود و خبرنگاران ناراضی هستند، وارد می‌شویم یعنی به دنبال پاسخ گو کردن مدیران در قبال رفتار و عملکردشان تلاش می‌کنیم.
صابری اعلام کرد: اگر مدیری خبرنگاران را نمی‌پذیرد یا وقت مصاحبه نمی‌دهد و با رسانه‌ها همکاری نمی‌کند آن سازمان و مدیر را به ما معرفی کنید تا آن دستگاه و یا مدیر را مجاب و موظف به تعامل و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران کنیم اما این سخن به این معنا هم نیست که مدیران مکلف هستند  همه کارهای خود را تعطیل کنند و فقط به پاسخگویی به خبرنگاران بپردازند چراکه این موضوع به هیچ وجه عملی نیست ولی اگر آن اداره کل با رسانه‌ها هماهنگ نیست آن دستگاه را لطف کنید به ما اعلام کنید تا ما اقدام لازم را انجام داده و مسئله را پیگیری کنیم و علت آن را از مدیر مربوطه جویا شویم.
 
* حتی رسانه‌های منتقد عملکرد دولت را منتشر می‌کنند
وی ادامه داد: بیش از دو سال است که آمده‌ام و از اول نیز رسانه‌ها برایم افتخار بودند و هنوز هم افتخار هستند یعنی بررسی می‌کنند ولی سیاه نمایی هم نمی‌کنند، شما می‌گویید این طرف به به و چه چه است ولی من می‌گویم آن طرف هم هست من بارها در جلسات با صحبت‌هایم گفتم که آقایان ما هر چه دیگران می‌گویند مدام تکرار نکنیم.
صابری افزود: رسانه‌ها می‌نویسند دولت کار می‌کند یا نه، البته به غیر از یکی دو رسانه بقیه خوب می‌نویسند، همچنین به به و چه چه گو هم نیستند نقد هم می‌کنند، انتقاد هم می‌کنند روی بعضی از مدیران کل هم کلید می‌کنند اما اگر یک نفر دائم نشریات را بخواند متوجه می‌شود که در این رسانه علیرغم همه انتقاداتی که می‌کند خبرهایی را می‌دهند که در این استان دارد کار انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: ما شورای اطلاع‌رسانی هستیم شما می گویید یک مانعی بر سر اطلاع‌رسانی هست، می‌گویید روابط عمومی ضعیف است ما هم با روابط عمومیش صحبت می‌کنیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: روابط عمومی باید به ارزش خبری بپردازند البته بیشتر شما رسانه‌ها باید بپردازید، خبرهای استان را  از جلسات استانداری باید جدا کرد قرار نیست که آقای استاندار بگویند برای افتتاحیه و کلنگ زنی‌ها فقط روابط عمومی استانداری خبرش را پوشش دهد و از رسانه‌ها دعوتی به عمل نیاید در هر صورت منظور این است که خبر در انحصار روابط عمومی‌ها نیست که به وسیله‌ای یا ابزاری برای کمک به امر اطلاع رسانی هستند.
وی عنوان کرد: روابط عمومی‌ها به مردم و به شما اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی می‌کنند روابط عمومی به چه کسی غیر از شما اطلاع بدهند شما هستید که انتخاب می‌کنید، مردم خبر را کمتر در سایت استانداری و یا دستگاه‌های اجرایی می‌خوانند بلکه بیشتر در فارس و ایرنا و خبرگزاری‌های دیگر در جست و جوی اخبار هستند.
صابری توضیح داد: اینکه ارسال خبر از روابط عمومی منجر به انتشار یک نوع خبر می‌شود را قبول ندارم، کار هر روز من این است که همه نشریات را می‌خوانم به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم نگاه می‌کنم، آن چیزی را هم که در سایت‌ها پیدا نمی‌کنم روابط عمومی برای ما بولتن می‌کند به ما می‌دهد اما من ندیدم همه نشریات یک طور بنویسند.
وی ادامه داد: من انتقادهای روابط عمومی ها به رسانه‌ها که از سوی روابط عمومی استانداری برای دفاتر نشریات و خبرگزاری ها فرستاده بودند دیدم، در خصوص نحوه جمع آوری نظرها دیگری‌های لازم را انجام دادم که دوستان روابط عمومی استانداری اعلام کردند اینها نظر ما در رابطه با رسانه‌ها نیست بلکه نقطه نظرات روابط عمومی‌ها دستگاه‌هاست که پس از انجام نظرسنجی و جمع‌آوری و جمع بندی نظرات فارغ از مثبت و یا منفی بودن برای رسانه‌ها ارسال شده است. شاید خیلی از این نظرات منفی شامل یک مجله، یک نشریه یا یک روزنامه بشود خیلی از نظرات  مثبت‌هم شامل یکی دیگر بشود ما این مقایسه و تفکیک را نکردیم بلکه تنها گفتیم دیدگاه روابط عمومی‌های استان است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین توضیح داد: اما در هر صورت تعامل درست و دو سویه  و پایدار نیازمند آن است که به انتظارات و دغدغه‌های روابط عمومی‌ها نیز توجه شود البته قبل از انجام این کار این نقطه نظرات رسانه‌ها در خصوص روابط عمومی‌ها بود که توسط روابط عمومی استانداری برای اطلاع‌رسانی مدیران استان ارسال شد که این موضوع می‌تواند از توجه ویژه به امر اطلاع رسانی برای رسانه‌های جمعی ناشی شده باشد.
وی افزود: خلاصه اینکه مطالب این نظرسنجی دیدگاه استانداری نیست، دید من نسبت به رسانه‌ها دید مثبتی است. بعضی مواقع متهم هم می‌شوم،  دیدمان دید مثبتی است در واقع می‌گویم بگذارید مردم مطالباتشان از طرف رسانه‌ها بالا ببرند، اگر مطالبات مردم بالا برود مسئولان تلاش بیشتری می‌کنند.
صابری خاطرنشان کرد: شکی ندارم اگر مردم مطالبات نداشته باشند که به ندرت هم پیدا می‌شود  خیلی کم کار انجام می‌شود اما اگر مطالبات بالا باشد هم مردم کار می‌کنند و هم مسئولان رضای خدا را به دست می‌آورند.
وی یادآور شد: الان وضعیت نشریات ما بد نیست آن حالت خسته‌کنندگی و کسل‌کنندگی و تکرار خبرها را نمی‌بینم حالا اگر شما می‌بینید شاید دید شما این است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول