اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد

ثبت نام 317 نفر در انتخابات مجلس نهم در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خوزستان از ثبت نام 317 نفر در انتخابات مجلس نهم در استان خبر داد.

ثبت نام 317 نفر در انتخابات مجلس نهم در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید قناعتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: طی هفت روز مهلت ثبت نام برای نامزدی انتخابات مجلس نهم در 14 حوزه انتخابیه در خوزستان 317 نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: از مجموع کاندیداهای نام‌نویسی شده 18 نفر زن و 299 نفر مرد هستند.
قناعتی در مورد تحصیلات نامزدهای انتخابات این دوره مجلس اظهار داشت: سه نفر از ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، ۵۹ نفر دارای مدرک کار‌شناسی، ۲۱۰ نفر دارای مدرک کار‌شناسی ارشد، ۴۰ نفر دارای مدرک دکترا و پنج نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
به گفته وی، بر اساس مصوبه مجلس سابقه یک دوره نمایندگی مجلس یا سابقه ایثارگری و جانبازی به عنوان یک مقطع تحصیلی برای داوطلبان لحاظ می‌شود.
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان بیشترین آمار داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره مجلس را در حوزه انتخابیه اهواز و باوی با ثبت نام ۹۵ نفر و کمترین آمار را مربوط به شادگان با ثبت نام پنج نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین فراوانی سنی داوطلبان بین ۴۱ تا ۴۵ سال و کمترین بین ۷۱ تا ۷۵ سال است که دو نفر داوطلب با این رده سنی ثبت نام کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در نهمین دوره انتخابات مجلس ۱۵ نفر از حوزه انتخابیه آبادان، ۱۷ نفر از اندیمشک، ۹۵ نفر از اهواز، ۳۸ نفر از ایذه و باغ‌ملک، ۱۸ نفر از امیدیه، ماهشهر و هندیجان، ۲۳ نفر از بهبهان، ۱۴ نفر از خرمشهر، ۱۸ نفر از دزفول، ۱۷ نفر از دشت آزادگان، ۱۲ نفر از رامشیر و رامهرمز، پنج نفر از شادگان، هشت نفر از شوش، ۱۸ نفر از شوشتر و ۱۸ نفر از مسجدسلیمان داوطلب شرکت در انتخابات شده‌اند.
قناعتی تصریح کرد: صلاحیت داوطلبان طبق قانون انتخابات حداکثر ظرف ۱۰ روز از پایان ثبت نام در جلسه مشترک هیئت امنا و نظارت بررسی می‌شود و بر اساس گزارشات واصله از مراجع چهارگانه (دادستانی، اطلاعات، پلیس بین الملل و سازمان ثبت احوال) تایید و اعلام خواهد شد.
وی افزود: نامزدهایی که صلاحیتشان تایید نشود می‌توانند اعتراض و شکایت خود را بر اساس مستندات و مدارک کتبی ظرف مدت چهار روز به هیئت‌های نظارت ارائه دهند.
انتهای پیام/م30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول